Nu krånglar det ännu mera
-
challe
- Nybörjare
- Namn: Johan Andersson
- Kör: Ford Focus
Nu krånglar det ännu mera
Ford focus ff - 08
Skrev en tidigare tråd om en massa felkod er jag har.
Kunde vara batteri eller kombi instrument.
Nu strular det rejält.
Det jag gjort är bytt generator, batteri, jord kablar, skruvat ur clustret och tittat.
Och nu beter sig bilen följande.
Startar, motorlampa lyser. Går bra på tomgångrn ca 1 min sen börjar det svaja. Går riktigt skit och hela bilen skakar med den ojämna tomgångrn. Sedan från ingenstans så tänds antisladd lampan och bilen går bättre. Som något felläge eller nåt. Men den går inte bra ändå. Hackar och svajar. Men går att ta sig fram.
Har någon tips? Om man ska ta tag i clustret kanske. Någon som kan hjälpa mig löda om eller ska man skicka den till någon firma? Alt köpa begagnat och koda om? Vad är billigast??
Blir totalt knäpp på det här.. ��
Skrev en tidigare tråd om en massa felkod er jag har.
Kunde vara batteri eller kombi instrument.
Nu strular det rejält.
Det jag gjort är bytt generator, batteri, jord kablar, skruvat ur clustret och tittat.
Och nu beter sig bilen följande.
Startar, motorlampa lyser. Går bra på tomgångrn ca 1 min sen börjar det svaja. Går riktigt skit och hela bilen skakar med den ojämna tomgångrn. Sedan från ingenstans så tänds antisladd lampan och bilen går bättre. Som något felläge eller nåt. Men den går inte bra ändå. Hackar och svajar. Men går att ta sig fram.
Har någon tips? Om man ska ta tag i clustret kanske. Någon som kan hjälpa mig löda om eller ska man skicka den till någon firma? Alt köpa begagnat och koda om? Vad är billigast??
Blir totalt knäpp på det här.. ��
-
noggerblack
- Erfaren
- Namn: dennis
- Kör: c-max
-
noggerblack
- Erfaren
- Namn: dennis
- Kör: c-max
-
challe
- Nybörjare
Nu är kretskortet i instrumentpanelen omlödat av Obd tuning i Karlstad. Ingen skillnad med tomgången tyvärr..
Felkoder jag nu får fram är följande
U1900
P1132
P1131
P0138
Verkar som dom koderna kommer för bilen går så illa.
Blir inte klok.
Nytt batteri och generator och kretskortet lödat.
Någon som har idéer? Bilen går riktigt illa. Tomgång 30sek sedan börjar den hosta och spika och dör...
Felkoder jag nu får fram är följande
U1900
P1132
P1131
P0138
Verkar som dom koderna kommer för bilen går så illa.
Blir inte klok.
Nytt batteri och generator och kretskortet lödat.
Någon som har idéer? Bilen går riktigt illa. Tomgång 30sek sedan börjar den hosta och spika och dör...
-
challe
- Nybörjare
Just nu står den på Ford verkstad. Dom har bytt lambdasond. Men när jag hämtade bilen så började motorlampan lysa. Åkte tillbaka med bilen. Visade sig att den andra lambdan också var trasig. Nu står den på verkstaden och dom ska fortsätta med bilen på måndag.
Undrar om databoxen kan ha sönder saker om den är trasig? Återstår att se. Blir intressant. Men dyyyrt....
Undrar om databoxen kan ha sönder saker om den är trasig? Återstår att se. Blir intressant. Men dyyyrt....