Montering Elsats till Ford Focus (kombi) Mk3 2011+

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
timpen23
Nybörjare
Namn: Tim N
Kör: Ford focus Mk3

Montering Elsats till Ford Focus (kombi) Mk3 2011+

Inlägg av timpen23 »

Hejsan monterade nyligen en dragkrok till ford gick enkelt men nu undrar om någon har typ handledning på elinstalltionen
Hittade lite information på https://ford.7zap.com/sv/car/53/no/146/ ... 7/87631/#2

hittade ett så här "kit" på junk.se https://www.junk.se/sv/ford-focus-c-max ... -drag.html
Och gissar att den passar enligt manualen på 7zap

Jag märkte att bilen har fördragit kontakter som jag anar är till en eventuell installtion till dragkroken en på höger sida och två på vänster
men då kanske jag ska ha kabelsatsen 1832039 FORD för där går ett av kontaktstykerna över på andra sidan
notera att det är en fast dragkrok.

Tags:

Användarvisningsbild
Marcus L
Veteran
Namn: Marcus Lindström
Kör: Ford
Medlemsnummer: 375

Re: Montering Elsats till Ford Focus (kombi) Mk3 2011+

Inlägg av Marcus L »

Det finns olika styrboxar beroende på vilken modell du har facelift eller inte. Men om du har en års 11 så är det ju den tidiga versionen. Sen på själva härvan där är några stift omkastade på den nya modellen vad jag kom ihåg orkade inte krabba så köpte en ny. Min behövdes ju också programmeras. Men det är ju en 2018 stänger ju av döda vinkel varning om man har släp inkopplat m.m. Installationen är enkel så sett det är att få rätt delar som var krabbigt för mig. Ford vill ju inte helst att man gör det själv. Men med facit i hand kunde de lika gärna göra det för delarna och tiden som blev sparade jag kanske 2000kr på att göra det själv.
Sierra Cosworth -89 Sierra Cosworth -92

Focus 1,0 -18

Användarvisningsbild
Marcus L
Veteran
Namn: Marcus Lindström
Kör: Ford
Medlemsnummer: 375

Re: Montering Elsats till Ford Focus (kombi) Mk3 2011+

Inlägg av Marcus L »

Sen du behöver bara vara på vänster sida. Där ljudisoleringen är utskuren som en rektangel tar du bort isoleringen och där använder du dubbelhäftande tejp följde med något av kitten. Där sätter du fast relädosan. Sen kontakterna är/var på min plug and play. Jorden sätter du vid en mutter vid baklyset. Jag behövde inget som gick över på andra sidan men kan vara något modellspecifikt det vet jag inte.
Sierra Cosworth -89 Sierra Cosworth -92

Focus 1,0 -18

Skriv svar