Strålkastarnas nivåinställning fungerar inte, Focus DA3 2010
-
PerN
- Nybörjare
- Namn: Per N
- Kör: Ford Focus
Ford Mustang
Ford Explorer
Volvo 850 GLT - Ort: Degeberga
Strålkastarnas nivåinställning fungerar inte, Focus DA3 2010
Hej, Jag har samma problem med min Focus DA3 Business line 2010 med xenon ljus. Jag har provat vrida vredet till höger men fungerar inte i alla fall.
När jag startar bilen ser/hör jag att något händer, men strålkastarna stannar på tok för lågt läge. (tidigare har ljusen först gått ner i ett lågt läge för att bråkdelen av en sekund senare återgå till ett högre läge, liksom känna av rätt läge).
Jag hade bilen på felsökning hos lokala Fordverkstaden nyligen i samband med service. Betalade en bra slant, men fick inget resultat. Verkstaden ville byta båda nivågivarna, men hade inte delarna hemma. Fick med mig hem, ett dyrt kostnadsförslag.
Mvh Per
När jag startar bilen ser/hör jag att något händer, men strålkastarna stannar på tok för lågt läge. (tidigare har ljusen först gått ner i ett lågt läge för att bråkdelen av en sekund senare återgå till ett högre läge, liksom känna av rätt läge).
Jag hade bilen på felsökning hos lokala Fordverkstaden nyligen i samband med service. Betalade en bra slant, men fick inget resultat. Verkstaden ville byta båda nivågivarna, men hade inte delarna hemma. Fick med mig hem, ett dyrt kostnadsförslag.
Mvh Per
Tags:
Re: Strålkastarnas nivåinställning fungerar inte, Focus DA3 2010
Det låter helt klart som nivågivarna. Väldigt billigt att inskaffa ifrån exempelvis www.trodo.se eller någon annan butik, och skapligt enkelt att byta själv.