Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren
Namn: Johan
Kör: Focus Rs mk3 -17

Inlägg av Jojjeman »

mcmike skrev:Ja jag tror det kommer att bli riktigt bra gillar den skarpt så:) Tänkte lite djupare mattor än originalen.! Gällande avgassystem och luftfilter om man vill byta. Vad / vilka gäller för att garantin ska fortsätta gälla? Ursäkta nybörjar
frågorna:rolleyes:
Mountune’s ”tror de är” v3 avgas tar inte bort nån garanti o de gäller väl typ de flesta av deras insugsgrejor med.

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran
Namn: Dennis
Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R

Inlägg av VolFo »

Jojjeman skrev:Mountune’s ”tror de är” v3 avgas tar inte bort nån garanti o de gäller väl typ de flesta av deras insugsgrejor med.
Mig veterligen gäller det bara i UK? :rolleyes:
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren

Inlägg av Jojjeman »

VolFo skrev:Mig veterligen gäller det bara i UK? :rolleyes:
Trodde det gällde world wide? :confused:

Användarvisningsbild
Nemesis_se
Legend
Namn: Peter Olesen
Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
Medlemsnummer: 188

Inlägg av Nemesis_se »

Skall man hårdra det i Sverige får du inte byta något alls på en helbilsgodkänd bil. Det är bara Volvo Cars som har godkänt fabrikstrim med Polstar.
När det gäller eftermarknadsgrejer har vi inte några regler som i t ex Tyskland med TÜV mm
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs

Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)

mcmike
Nybörjare
Namn: Micke J
Kör: Ford focus RS

Inlägg av mcmike »

Tack för era svar! Fick sms idag att nu var bilen leveransklar. Packningen är bytt nu och fälgarna skiftade till rätt årstid. Är det någonting man bör kolla innan / där på plats?

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran
Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R

Inlägg av VolFo »

Kika så inte dessa sitter kvar i framfjädrarna :D Vissa lyckas missa dessa vid leveranskontrollen vilket kan ge missljud framöver och lite orolig väghållning

Bild
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

VolFo skrev:Kika så inte dessa sitter kvar i framfjädrarna :D Vissa lyckas missa dessa vid leveranskontrollen vilket kan ge missljud framöver och lite orolig väghållning

Bild
Var det dig jag mötte i höjd med Arninge på väg söderut vid 18 idag?
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Ford Focus RS Edition 2018

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

davve d skrev:Var det dig jag mötte i höjd med Arninge på väg söderut vid 18 idag?
Nix! Min har fått vila idag :) Körde du din?

En familjemedlem hamnade framför en edition här i veckan strax utanför Brottby som inte jag känner till. Kanske var den som var ute?

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

VolFo skrev:Nix! Min har fått vila idag :) Körde du din?

En familjemedlem hamnade framför en edition här i veckan strax utanför Brottby som inte jag känner till. Kanske var den som var ute?
Nix, inte jag heller. Körde Kugan dagen till ära.

Se där. Kul att åtminstonde tre finns i närområdet.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Ford Focus RS Edition 2018

mcmike
Nybörjare
Namn: Micke J
Kör: Ford focus RS

Inlägg av mcmike »

Lämnade in bilden nästan direkt här hemma för lackskydd, de gjorde ett fantastiskt jobb. Fick även stänkskydden ditsatta, när de ändå höll på! Tycker personligen de passar på en RS:) De gula grejerna var bortplockade iallafall från fjädrarna.!
Bilagor
Ford rs.jpg

biffen99
Nybörjare
Namn: Michael Gustafsson
Kör: Focus Rs MK3
Medlemsnummer: 445

Inlägg av biffen99 »

VolFo skrev:Försök att uppdatera mjukvaran till stereon. Gick sådär då den kraschade halvvägs :banghead:
Bild

Tröstade med att ta bort motorljudet som kommer ur högtalarna, aktiverade autolås av dörrarna när man kör iväg och avaktiverade Pull Drift Compensation
Hur tog du bort motorljudet från högtalarna? finns det ett av/på i FDRS
eller har du koden som avaktiverar för europeiska RS har helt annan mjukvara för det en resterande världen

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

biffen99 skrev:Hur tog du bort motorljudet från högtalarna? finns det ett av/på i FDRS
eller har du koden som avaktiverar för europeiska RS har helt annan mjukvara för det en resterande världen
Det finns ett Av/På i FDRS :)

biffen99
Nybörjare
Namn: Michael Gustafsson
Kör: Focus Rs MK3
Medlemsnummer: 445

Inlägg av biffen99 »

VolFo skrev:Det finns ett Av/På i FDRS :)
Okej

Jag får svänga förbi någon dag när du har tid så får du hjälpa mig Stänga av det

Användarvisningsbild
VolFo
Veteran

Inlägg av VolFo »

biffen99 skrev:Okej

Jag får svänga förbi någon dag när du har tid så får du hjälpa mig Stänga av det
Absolut!

Jag hör av mig framöver så löser vi det :D

Användarvisningsbild
Jojjeman
Erfaren

Inlägg av Jojjeman »

Vad e det dem gör på 1a servicen? Olja/filter o genomgång lack/kaross? Eller är där nått mer?
Fick ett pris på 4500, men känns ganska dyrt för de lilla arbetet.

Skriv svar