Ford Focus RS mk3 2016
-
rubank
- Veteran
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
håller på att uppgradera till en eftermarknads wastegate (turbosmart´s) och har fastnat på t30 torxen för heatshielden. vem sjutton på ford tyckte det var en bra idé att sätta en torx längst ned istället för att köra bult+mutter som i överkant? hade man lämnat tillräckligt med utrymme runt skruven för en tunnväggig hylsa hade det också varit bra men näe det har de inte heller gjort. Någon som har något tips eller trix för att få bort den?
-
Svullo
- Erfaren
- Namn: Toni Haglund
- Kör: Focus RS mk3
Tips! Rabatt på Scorpion avgassystem
Kampanj med 10% och fri frakt kampanj på Scorpion, erbjudande till 5 Juli 2019 23:59
https://www.scorpion-sweden.se/
Beställde DP med cat
https://www.scorpion-sweden.se/
Beställde DP med cat
-
Svullo
- Erfaren
- Namn: Toni Haglund
- Kör: Focus RS mk3
Dumpventil
Jag hade en HKS SSQV4 Dumpventil på min impreza. Ock den funkade kanon & lät gött. Är det någon som vet om den funkar på våra motorer?
- VolFo
- Veteran
- Namn: Dennis
- Kör: Raptor gen 2 2019, Focus RS 2018, Volvo S60R, Volvo S70R, Volvo 855 T-5R, Volvo 855R, Volvo V70R
Så, efter 3500 mil kom det första problemet på bilen. Nämligen gashäng vid växling.
Har haft det komma och gå tidigare i år, men blev mycket värre nu när man kör mycket värme i kupén. Droppen vart det när jag körde på en parkering, växla från ettan till tvåan från cirka 1300rpm, varvet skenar iväg och lägger sig på närmare 3500rpm och ligger kvar där i flera sekunder. Folk runtomkring trodde man var en idiot...
Gjorde en snabbfix med att smörja gaspedalen vilket är felkällan till detta fenomen. Pedalen går riktigt lätt nu jämfört med innan, så felet tycks komma progressivt så man hinner vänja sig vid det tills det blir väldigt uppenbart att gasen hänger kvar.
Så blir att beställa en ny gaspedal på måndag!
Har haft det komma och gå tidigare i år, men blev mycket värre nu när man kör mycket värme i kupén. Droppen vart det när jag körde på en parkering, växla från ettan till tvåan från cirka 1300rpm, varvet skenar iväg och lägger sig på närmare 3500rpm och ligger kvar där i flera sekunder. Folk runtomkring trodde man var en idiot...
Gjorde en snabbfix med att smörja gaspedalen vilket är felkällan till detta fenomen. Pedalen går riktigt lätt nu jämfört med innan, så felet tycks komma progressivt så man hinner vänja sig vid det tills det blir väldigt uppenbart att gasen hänger kvar.
Så blir att beställa en ny gaspedal på måndag!
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason so few engage in it.
- christian.vera
- Nybörjare
- Namn: Christian V
- Medlemsnummer: 578
Re: Ford Focus RS mk3 2016
hej!
Jag tänkte kolla med någon av er om ni vet om detta vinande/kvittrande ljudet är normalt. se länken nedan(Grevens bil)
bilen har Milltek non resonated catback samt Milltek downpipe
/Chrisitan
Jag tänkte kolla med någon av er om ni vet om detta vinande/kvittrande ljudet är normalt. se länken nedan(Grevens bil)
bilen har Milltek non resonated catback samt Milltek downpipe
/Chrisitan