Ford Focus RS mk2 2009

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
blom

Inlägg av blom »

Har änteligen fått tillbaka bilen från lack och den blev faktiskt bra, så jag funderar på ett tele samtal till Autotech nu, fick en spekulant på bilen direkt efter den var lackad också PS bilen är lackad i Säffle på Philipsson lack

Maffa
Erfaren
Namn: Marcus Olsson
Kör: Ford focus RS 10

Inlägg av Maffa »

Hej alla!

Som jag har skrivit förut så har jag haft ett knarrande ljud på passagerar sidan. Bilen var inne en gång och då fick dom bort ljudet men visste inte vad det var, men felet kom tillbaka. Bilen var inne en andra gång för att byta dörrstoppet men det visa sig att något inne i dörren var boven.

Så nu skulle hela dörren bytas och sen lackas, lämna in den i måndags och hade förhoppningar att få tillbaka den idag. Men den nya dörren stämde inte med lås mekanismen. Så den nya dörren skulle komma på tisdag så man hoppas man får tillbaka den innan midsommar!

Jag svängde förbi min ford återförsäljare idag för att boka första servicen och första gången jag fråga vad det skulle kosta sa dom 2900~ Andra gången jag fråga sa dom 4300~ och så var jag inne idag för att boka och var inställd på 4,3k men då skulle det bara kosta runt 2500~ Då fråga jag vad som ingick i den servicen och det var olja, filter och kupéfilter. Jag boka i alla fall tid för det.

Jag kolla vad bilia i Västerås skulle ha (Har bara hört gott om dom) och det var Bas 3714 och komfort 4145. Då känns 4300 mer rimligt än 2500. Man vill ju alltid betala det lägsta men det känns lite lustigt, man vill ju få rätt olja och allt..

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Är det inte gummilisterna som knarrar lite när bilen är kall? jag skulle aldrig bytt en hel dörr för en sån sak och riskera nyansskillnad osv...

Har lite knarr i gummilisterna lika som en annan RS jag känner till...:)

Man stör sig en aning direkt vid start men inget jag byter en hel dörr för :D

Maffa
Erfaren
Namn: Marcus Olsson
Kör: Ford focus RS 10

Inlägg av Maffa »

Lemon skrev:Är det inte gummilisterna som knarrar lite när bilen är kall? jag skulle aldrig bytt en hel dörr för en sån sak och riskera nyansskillnad osv...

Har lite knarr i gummilisterna lika som en annan RS jag känner till...:)

Man stör sig en aning direkt vid start men inget jag byter en hel dörr för :D
Är inte gummilisterna. Visst finns det en risk att få nyansskillnad men då får dom fixa till det tills jag blir nöjd:)

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup

Inlägg av mAbZ »

Det kan vara regulator till fönsterhissen som lossnar- båda byttes på garanti i min bil.
Det knarrar när man kör långsamt över trottoarkant och halvöppen ruta kan dras upp och ned med fingrarna en ca 1 cm.
Megane RS 330 Cup

rubank
Veteran
Namn: Anders S
Kör: Focus RS

Inlägg av rubank »

håller på och skruvar lite i bilen nu och det slog mig att nätet som sitter i grillen ser för jävligt ut med all rost. kikade på service papperet jag gjorde för någon vecka sedan och där är det ju en lack kontroll, varför kan man inte anmärka på detta när man detaljstuderar bilen?

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Idag fyller mitt lilla hjärta 400 mil, Riktigt nöjd med bilen!!!

Några nya mobilbilder:

http://www.garaget.org/?car=245682

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Dags för lite semester

Inlägg av Focus RS »

Bild

Bild

Bild

Det ska va husvagn... :p

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Hehehe! Man måste ha bygt kroken själv, det är liiiiiiite svårt att få på en krop på den bilen. :D

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Dhermansson
Erfaren
Namn: David Hermansson
Kör: Ford Focus RS MKII

Inlägg av Dhermansson »

Står just nu i akut behov av 4 nya sulor till bilen, däcken var sämre än väntat när jag tog en närmare titt.

Ska man köra på Michelins Pilot Supersport eller ska man fortsätta att köra med CSC3 däcken? Alternativt CSC5.

Har även fått ett hyffsat bra pris på Pilot Sport Cup däcken, men dessa slits väll aningen snabbare än de andra jag nämnt?

Tacksam för snabba svar!

Användarvisningsbild
Torre
Nybörjare
Namn: Tom Andersson
Kör: Ford Focus RS MK2
Kontakt:

Inlägg av Torre »

Har kört på MPSC förra säsongen, med ett antal banträffar och konkörningar och iår körde jag ner till Luxenburg, har funkat perfekt för min del, slits lite mer än valiga gatdäck, men hel nöjd med däcken, så jag rekommenderar dem starkt.
MvH Tom
Dhermansson skrev:Står just nu i akut behov av 4 nya sulor till bilen, däcken var sämre än väntat när jag tog en närmare titt.

Ska man köra på Michelins Pilot Supersport eller ska man fortsätta att köra med CSC3 däcken? Alternativt CSC5.

Har även fått ett hyffsat bra pris på Pilot Sport Cup däcken, men dessa slits väll aningen snabbare än de andra jag nämnt?

Tacksam för snabba svar!

Dhermansson
Erfaren

Inlägg av Dhermansson »

Låter som ett bra alternativ då. Hur många millimeter ligger ett nytt MPSC på?
Får man fråga vad prislappen var då på 4st däck? :)
Mvh David

Användarvisningsbild
Torre
Nybörjare
Namn: Tom Andersson
Kör: Ford Focus RS MK2
Kontakt:

Inlägg av Torre »

Tror att det kanske var 10mm när de var nya, tror att jag betalade 2800kr +frakt för dem, en kompis som fixade fram.

Mvh Tom
Dhermansson skrev:Låter som ett bra alternativ då. Hur många millimeter ligger ett nytt MPSC på?
Får man fråga vad prislappen var då på 4st däck? :)
Mvh David

Dhermansson
Erfaren

Inlägg av Dhermansson »

Okej :)
Det slutade med en beställning av 4 st Proxes R888.
Kanske inte det optimala däcket om man använder bilen var dag, men det ska bli intressant att testa :)

wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

Toyo R888 är ingen höjdare att köra på gata med om man har ont av ljud. Dom tjuter och viner högt. Och är urusla när det regnar,det samma gäller MPSC.

Michelin pilot sport cup har bara 4,6mm spår nya. Porsche som kör MPSC rekomenderar 80kmh när det regnar.

Skriv svar