Ford Focus, generatoremsproblem
-
JEzus
Ford Focus, generatoremsproblem
Precis blivit ägare till en Ford Focus 1,6 och givetvis har generatoremmen börjat tjuta. Dock verkar generator sitta väldigt mycket fast i resten av motorn. På andra bilar som jag ägt har det funnits en "spännare" som man kunnat jystera remmenspänning med.
Förövrigt så känns remmen helt ok, den har alldeles lagom spänd så jag förstår inte varför den tjuter. Kanske ska tilläggas att den bara tjuter då den är kall...
Tacksam för svar!
Mvh Björn
Förövrigt så känns remmen helt ok, den har alldeles lagom spänd så jag förstår inte varför den tjuter. Kanske ska tilläggas att den bara tjuter då den är kall...
Tacksam för svar!
Mvh Björn
- crescentcompact
- Veteran
- Namn: Fredrik Nilsson
- Kör: Ford
-
stoffe
-
JEzus
-
Jensa
Byta rem.Då går garanterat tjutandet bort!JEzus skrev:Precis blivit ägare till en Ford Focus 1,6 och givetvis har generatoremmen börjat tjuta. Dock verkar generator sitta väldigt mycket fast i resten av motorn. På andra bilar som jag ägt har det funnits en "spännare" som man kunnat jystera remmenspänning med.
Tacksam för svar!
Mvh Björn
-
JEzus