Gnissel i baklucka på Focus kombi
-
Bosti
Gnissel i baklucka på Focus kombi
Hej
har en fråga av mindre teknisk art än de andra trådarna jag har läst här, men kanske någon kan ge ett tips.
Har kollat allt från lås till torkare & kablar & plastskydd men det slutar inte att klonka i bakluckan på min Focus.Vid en ynka liten bula eller kant i vägbanan så kommer klonket,alltså väldigt ofta!Ljudet är mer metalliskt än "plastgnissel".Idiotförklarar snart mej själv för att jag inte hittar felet...
Någon som har erfarenhet av detta eller tips?
Det kanske är ett standardfel,grannen har också lite klonk i sin Focus,men inte alls lika mycket.
har en fråga av mindre teknisk art än de andra trådarna jag har läst här, men kanske någon kan ge ett tips.
Har kollat allt från lås till torkare & kablar & plastskydd men det slutar inte att klonka i bakluckan på min Focus.Vid en ynka liten bula eller kant i vägbanan så kommer klonket,alltså väldigt ofta!Ljudet är mer metalliskt än "plastgnissel".Idiotförklarar snart mej själv för att jag inte hittar felet...
Någon som har erfarenhet av detta eller tips?
Det kanske är ett standardfel,grannen har också lite klonk i sin Focus,men inte alls lika mycket.
-
Bosti
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Har den vart inne på reparation som luckan var inblandad i på sistonde? Hur låter det när du stänger å öppnar luckan helt? Verkar det vara nåt som ligger i luckan å skramlar eller bara nåt som sitter löst? Ta bort klädslen å kän på allt.
Om du åker till en Ford verkstad kan de kolla lite. Kan kanske även finnas något servicebrev om just detta.
MVH Jonas
Om du åker till en Ford verkstad kan de kolla lite. Kan kanske även finnas något servicebrev om just detta.
MVH Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
-
Bosti
Jag köpte bilen för c:a 1/2 år sen & sen dess har det bara skramlat mer & mer...När jag stänger luckan hörs även då ett litet skrammel,om man är petig,men jag har trott att det var/är nummerplåten(i plast) som låter.Kanske ska skruva loss den & kolla.Har redan haft loss klädseln och kollat allt jag kan + stoppat emellan på de ställen där kablar m.m kan skaka men icke någon ting.Jag vet att detta låter helsjukt,men vad gör man.
Kanske bäst att skruva loss hela luckan & skaka den manuellt?
Vill inte ge Ford en 1000-lapp eller 2 för detta enkla(?) bekymmer.
Kanske bäst att skruva loss hela luckan & skaka den manuellt?
Vill inte ge Ford en 1000-lapp eller 2 för detta enkla(?) bekymmer.