Vilket däckstryck i R-Däcken?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Ter
Veteran
Namn: Tobbe E
Kör: Focus RS

Vilket däckstryck i R-Däcken?

Inlägg av Ter »

Vilket däcktryck skall jag ha i mina Pirelli P-Zero Corsa 235/40 18" när jag åker på gata? Dom är ganska slitna by the way och bilen är en Focus RS

MVh Tobbe

Såg att jag la det i fel avdelning kan någon moderator flytta det? Mvh

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

http://www.rejsa.nu står det massor på.

kör just de däcken du har varma, åt till v-motor och se till att det är 2,1 fram varmt och samma bak. värm däcken igen då du tryckt i "kall" luft, justera en gång till på v-motor till samma tryck. sedan frå du känna dig fram om du ska öka eller sänka trycket på resp axel. kommer förhoppningsvis få hem en temp mätare med probe till, då kan du och jag göra det där seriöst sedan någongång. om nu däcken håller så länge. ;)

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
Ter
Veteran
Namn: Tobbe E
Kör: Focus RS

Inlägg av Ter »

Men jag ska ju använda dom som "vanliga" däck åker ju me 2.8 i de däcken jag har nu så jag ska ha runt 2.1 asså? For vanlig vägbrruk.
Jag provar med att kora 2.0 bar i däcken i kalltryck som det verkar nu som sagt så kommer dom nog inte hålla så värst många 10tals mil hehe så får helt enkelt prova :)

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

du kommer få temp i dem endå. ;) trotts "vanligt" bruk.

det är inga problem alls att gå ner till runt 1 bar kallt faktiskt. så börja med det jag skrev så tittar vi på det sedan. vanliga däck och just de r-däcken du har är väldigt långt ifrån varandra kan man lugnt säga. ;)
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Skriv svar