reparationshandböcker på svenska

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
meanbastard

reparationshandböcker på svenska

Inlägg av meanbastard »

Är det någon som vet var man kan får tag på en reparationshandbok till ford focus 99a på svenska?
Jag behöver den när jag ska byta växellåda men Jag är inte så bra på fack-engelska, och ordlistan som följer med när man köper boken på engelska är rätt dålig.

hempas
Erfaren
Namn: Ford
Kör: Bil

Inlägg av hempas »

Det finns en ny för Ford Focus 2001-2004 (på svenska), det är möjligt att den kan vara till hjälp.

Tips: Man kan låna rep. böcker på biblioteket.

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

meanbastard skrev:Är det någon som vet var man kan får tag på en reparationshandbok till ford focus 99a på svenska?
Jag behöver den när jag ska byta växellåda men Jag är inte så bra på fack-engelska, och ordlistan som följer med när man köper boken på engelska är rätt dålig.
jag köpte den engelska boken från http://www.motorboken.se/ som är en FMCS sponsor. jag har inga problem med engelskan direkt men ibland får man ta till sig "översättningsboken" som medföljer vid köp från motorboken. använder man sig av den så ska det inte vara några problem alls för en normalt skolengelsk kunnande kille. finns tyvärr ingen "vanlig" rep handbok på svenska till den "tidiga" delen av gen1 focusen. dock skiljer det inte hutlöst mycket mellan den "tidiga" och "senare" gen1 men det beror ju på vad det är man ska byta. vissa saker är ju inte helt 100% lika.

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Skriv svar