Ford Focus RS mk2 2009

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
yngwie
Nybörjare
Namn: Jonas Y
Kör: -

Inlägg av yngwie »

root skrev:[ATTACH]37795[/ATTACH]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tusen tack! Var och provkörde en RS för första gången i dag. Riktigt rolig bil med ett underbart ljud. Får se om det blir affär.

akuba
Nybörjare
Namn: Tommy Potocki
Kör: Ford Focus RS 500

Inlägg av akuba »

Någon som har testat detta kittet till sin rs 500? såfall åkte ni till england och fixade det eller beställde hem allt? Vad kostade det såfall
http://www.mountune.com/index.php/servi ... rs500-2010

MVH

rubank
Veteran
Namn: Anders S
Kör: Focus RS

Inlägg av rubank »

Annars har ju Sitech ett roligt koncept på maxwell´s bil, lite mer hårdvara i det paketet dock, men ack så skönt ljud. kan bara föreställa mig hur det känns att köra en sådan kärra!
http://www.youtube.com/watch?v=r5hY-B5O9iE

kake
Nybörjare
Namn: Kjell Akerö
Kör: MR375 Clubsport
Medlemsnummer: 318

Inlägg av kake »

Min RS blev uppgraderad till MR375 på Mountune HQ i samband med Ford Fair förra hösten och jag är helnöjd. Ring 0705486412 om du vill veta mer om mina mountune erfarenheter.

T16user
Nybörjare
Namn: Munir Tchaitchian
Kör: Ford Focus RS Mk II

Inlägg av T16user »

Hej allihopa!

Blev ägare till en UG RS MK2 i slutet på december förra året. Inhandlades från Ford i Örebro och har vinterförvarats vilket var en riktig pina efter att man köpt sig en bil utan att ens provköra den. Är i princip nöjd men jag blir helt tokig på allt skrammel från inredningen. Har varit inne med den till Helmia här i stan för skarmmel vid två tillfällen men de verkar inte kunna lösa problemet som driver mig till vansinne! Vad göra? Skinnet är även det en riktig besvikelse, slits ju otroligt snabbt med tanke på bilens ålder(-10) och miltal (2900).

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Anders:

Går även att få Mountune monterat i Helsinki om det är närmare.

Munir:

Det där med skinnet låter tråkigt och konstigt! Har aldrig sett slitet skin i en RS förut och jag har bla kört en som rullat 9000 mil för bara ett år sedan.. Skrammlet i inredningen verkar bara drabbat ungefär hälften av de 140 bilarna som kommit till Sverige, båda RS vi har haft/har har varit toksolida i inredningen utom ett litet clips under instrumentpanelen som lossnade lite nu vid 3000 mil. Sedan har jag vänner vars bilar blivit nästan helt isärplockade innuti pga skrammel i poppnit vid högtalare bak till lister vid rutor som gnekar. Det possetiva är att det går alltid att åtgärda! Vad är det Helmia inte kan åtgärda? De brukar vara bra på att lösa problem.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

T16user
Nybörjare
Namn: Munir Tchaitchian
Kör: Ford Focus RS Mk II

Inlägg av T16user »

De hat kört bilen i 6-7mil sammanlagt i syfte att lokalisera oljuden vilket jag personligen tycker är på tok för mkt. Hämtade ut bilen i måndags efter att den varit inne för andra gången och då hade man haft isär plastpanelerna bak samt vä dörrsida. När jag då hämtar bilen är det en glipa på 1cm då det verkade vara för komplicerat för de att helt enkelt trycka tillbaka dörrsidan på plats.
Fick ett samtal när bilen var klar där "teknikern" i princip talade om för mig att jag får acceptera att det skrammlar om bilen med tanke på bilens karaktär vilket jag vägrar köpa. Känner mig lite uppgivet måste jag säga!

rubank
Veteran

Inlägg av rubank »

dörrhissen på förarsidan har en tendens till att skallra, har de säkerställt att det inte är den? sedan är det luftintaget på samma sida som det också kan skallra ifrån. jag har ett bi ljud från taket vid baksätet. men jag har inte tagit mig tid att riva innertaket för att åtgärda ännu. man får poppa lite mer bara så hörs det inte!

rubank
Veteran

Inlägg av rubank »

någon som vet vart man kan åka o handla en plugg till symposern någonstans?

hittade ingen så jag köpte den här: http://www.ebay.co.uk/itm/290376805926
skulle dyka upp senast onsdag nästa vecka - oh happy times!

om någon funderar på varför man pluggar igen symposern så är det väldigt vanligt förekommande att membranet spricker i den och det kan påverka laddtrycket.

Användarvisningsbild
Niding
Veteran
Namn: Björn O
Kör: Focus 2.0 2003 & Focus RS MkII 2010

Inlägg av Niding »

Tack för en trevlig pratstund på morgonkvisten Fredrik!

Blir återbesök om senast ett år! :)

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

rubank skrev:någon som vet vart man kan åka o handla en plugg till symposern någonstans?

hittade ingen så jag köpte den här: http://www.ebay.co.uk/itm/290376805926
skulle dyka upp senast onsdag nästa vecka - oh happy times!

om någon funderar på varför man pluggar igen symposern så är det väldigt vanligt förekommande att membranet spricker i den och det kan påverka laddtrycket.
Har gjort det på min ST också.

Rekommendations vis är dock att byta hela slangen till en utan uttaget helt och hållet till en silikonslang. Så blir det bättre flöde :)
Pluggen är en billigare lösning som fungerar bra.
/Keller

FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig

Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Detsamma! Välkommen :)
Niding skrev:Tack för en trevlig pratstund på morgonkvisten Fredrik!

rubank
Veteran

Inlägg av rubank »

Keller skrev:Har gjort det på min ST också.

Rekommendations vis är dock att byta hela slangen till en utan uttaget helt och hållet till en silikonslang. Så blir det bättre flöde :)
Pluggen är en billigare lösning som fungerar bra.
Det var länge sedan man gjorde det, dock med den som har uttag för symposern. Vill man ha ännu bättre så har Spec-R ett hardpipekit till RSn som är najs.

Bild

är lite sugen på det där kittet med en nyare ic också, jag har redan fullsize men spec-r:n är något snäpp värre!

glömde skriva att mitt membran var precis som alla andras som bytt detta, rejält spräckt. ska se om jag inte kan fixa bild på det.

rubank
Veteran

Inlägg av rubank »

Här kommer bilden på membranet. Bild

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Niding skrev:Tack för en trevlig pratstund på morgonkvisten Fredrik!

Säg inte att du servar i V-ås??

:Odd:

:p

Skriv svar