Ford Focus RS mk2 2009
-
- Nybörjare
- Inlägg: 7
- Blev medlem: tor apr 09, 2009 4:11 pm
- Namn: Tommy Potocki
- Kör: Ford Focus RS 500
- Ort: Åskloster
Någon som har testat detta kittet till sin rs 500? såfall åkte ni till england och fixade det eller beställde hem allt? Vad kostade det såfall
http://www.mountune.com/index.php/servi ... rs500-2010
MVH
http://www.mountune.com/index.php/servi ... rs500-2010
MVH
-
- Veteran
- Inlägg: 411
- Blev medlem: tor dec 13, 2007 8:51 pm
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
- Ort: västerås
Annars har ju Sitech ett roligt koncept på maxwell´s bil, lite mer hårdvara i det paketet dock, men ack så skönt ljud. kan bara föreställa mig hur det känns att köra en sådan kärra!
http://www.youtube.com/watch?v=r5hY-B5O9iE
http://www.youtube.com/watch?v=r5hY-B5O9iE
-
- Nybörjare
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån feb 25, 2013 3:16 pm
- Namn: Munir Tchaitchian
- Kör: Ford Focus RS Mk II
- Ort: Karlstad
Hej allihopa!
Blev ägare till en UG RS MK2 i slutet på december förra året. Inhandlades från Ford i Örebro och har vinterförvarats vilket var en riktig pina efter att man köpt sig en bil utan att ens provköra den. Är i princip nöjd men jag blir helt tokig på allt skrammel från inredningen. Har varit inne med den till Helmia här i stan för skarmmel vid två tillfällen men de verkar inte kunna lösa problemet som driver mig till vansinne! Vad göra? Skinnet är även det en riktig besvikelse, slits ju otroligt snabbt med tanke på bilens ålder(-10) och miltal (2900).
Blev ägare till en UG RS MK2 i slutet på december förra året. Inhandlades från Ford i Örebro och har vinterförvarats vilket var en riktig pina efter att man köpt sig en bil utan att ens provköra den. Är i princip nöjd men jag blir helt tokig på allt skrammel från inredningen. Har varit inne med den till Helmia här i stan för skarmmel vid två tillfällen men de verkar inte kunna lösa problemet som driver mig till vansinne! Vad göra? Skinnet är även det en riktig besvikelse, slits ju otroligt snabbt med tanke på bilens ålder(-10) och miltal (2900).
- C
- Legend
- Inlägg: 16519
- Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
- Namn: Christian L
- Kör: 458
- Ort: Sverige
Anders:
Går även att få Mountune monterat i Helsinki om det är närmare.
Munir:
Det där med skinnet låter tråkigt och konstigt! Har aldrig sett slitet skin i en RS förut och jag har bla kört en som rullat 9000 mil för bara ett år sedan.. Skrammlet i inredningen verkar bara drabbat ungefär hälften av de 140 bilarna som kommit till Sverige, båda RS vi har haft/har har varit toksolida i inredningen utom ett litet clips under instrumentpanelen som lossnade lite nu vid 3000 mil. Sedan har jag vänner vars bilar blivit nästan helt isärplockade innuti pga skrammel i poppnit vid högtalare bak till lister vid rutor som gnekar. Det possetiva är att det går alltid att åtgärda! Vad är det Helmia inte kan åtgärda? De brukar vara bra på att lösa problem.
Går även att få Mountune monterat i Helsinki om det är närmare.
Munir:
Det där med skinnet låter tråkigt och konstigt! Har aldrig sett slitet skin i en RS förut och jag har bla kört en som rullat 9000 mil för bara ett år sedan.. Skrammlet i inredningen verkar bara drabbat ungefär hälften av de 140 bilarna som kommit till Sverige, båda RS vi har haft/har har varit toksolida i inredningen utom ett litet clips under instrumentpanelen som lossnade lite nu vid 3000 mil. Sedan har jag vänner vars bilar blivit nästan helt isärplockade innuti pga skrammel i poppnit vid högtalare bak till lister vid rutor som gnekar. Det possetiva är att det går alltid att åtgärda! Vad är det Helmia inte kan åtgärda? De brukar vara bra på att lösa problem.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
- Nybörjare
- Inlägg: 15
- Blev medlem: mån feb 25, 2013 3:16 pm
- Namn: Munir Tchaitchian
- Kör: Ford Focus RS Mk II
- Ort: Karlstad
De hat kört bilen i 6-7mil sammanlagt i syfte att lokalisera oljuden vilket jag personligen tycker är på tok för mkt. Hämtade ut bilen i måndags efter att den varit inne för andra gången och då hade man haft isär plastpanelerna bak samt vä dörrsida. När jag då hämtar bilen är det en glipa på 1cm då det verkade vara för komplicerat för de att helt enkelt trycka tillbaka dörrsidan på plats.
Fick ett samtal när bilen var klar där "teknikern" i princip talade om för mig att jag får acceptera att det skrammlar om bilen med tanke på bilens karaktär vilket jag vägrar köpa. Känner mig lite uppgivet måste jag säga!
Fick ett samtal när bilen var klar där "teknikern" i princip talade om för mig att jag får acceptera att det skrammlar om bilen med tanke på bilens karaktär vilket jag vägrar köpa. Känner mig lite uppgivet måste jag säga!
-
- Veteran
- Inlägg: 411
- Blev medlem: tor dec 13, 2007 8:51 pm
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
- Ort: västerås
dörrhissen på förarsidan har en tendens till att skallra, har de säkerställt att det inte är den? sedan är det luftintaget på samma sida som det också kan skallra ifrån. jag har ett bi ljud från taket vid baksätet. men jag har inte tagit mig tid att riva innertaket för att åtgärda ännu. man får poppa lite mer bara så hörs det inte!
-
- Veteran
- Inlägg: 411
- Blev medlem: tor dec 13, 2007 8:51 pm
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
- Ort: västerås
någon som vet vart man kan åka o handla en plugg till symposern någonstans?
hittade ingen så jag köpte den här: http://www.ebay.co.uk/itm/290376805926
skulle dyka upp senast onsdag nästa vecka - oh happy times!
om någon funderar på varför man pluggar igen symposern så är det väldigt vanligt förekommande att membranet spricker i den och det kan påverka laddtrycket.
hittade ingen så jag köpte den här: http://www.ebay.co.uk/itm/290376805926
skulle dyka upp senast onsdag nästa vecka - oh happy times!
om någon funderar på varför man pluggar igen symposern så är det väldigt vanligt förekommande att membranet spricker i den och det kan påverka laddtrycket.
- Keller
- Legend
- Inlägg: 8911
- Blev medlem: tor aug 07, 2003 10:00 am
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Ort: Sjöbo
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

Har gjort det på min ST också.rubank skrev:någon som vet vart man kan åka o handla en plugg till symposern någonstans?
hittade ingen så jag köpte den här: http://www.ebay.co.uk/itm/290376805926
skulle dyka upp senast onsdag nästa vecka - oh happy times!
om någon funderar på varför man pluggar igen symposern så är det väldigt vanligt förekommande att membranet spricker i den och det kan påverka laddtrycket.
Rekommendations vis är dock att byta hela slangen till en utan uttaget helt och hållet till en silikonslang. Så blir det bättre flöde

Pluggen är en billigare lösning som fungerar bra.
/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
-
- Veteran
- Inlägg: 411
- Blev medlem: tor dec 13, 2007 8:51 pm
- Namn: Anders S
- Kör: Focus RS
- Ort: västerås
Det var länge sedan man gjorde det, dock med den som har uttag för symposern. Vill man ha ännu bättre så har Spec-R ett hardpipekit till RSn som är najs.Keller skrev:Har gjort det på min ST också.
Rekommendations vis är dock att byta hela slangen till en utan uttaget helt och hållet till en silikonslang. Så blir det bättre flöde![]()
Pluggen är en billigare lösning som fungerar bra.

är lite sugen på det där kittet med en nyare ic också, jag har redan fullsize men spec-r:n är något snäpp värre!
glömde skriva att mitt membran var precis som alla andras som bytt detta, rejält spräckt. ska se om jag inte kan fixa bild på det.