Bränner huvudsäkring till tändningen.
-
surface1030
- Nybörjare
- Namn: Robert Ekman
- Kör: Ford Focus
Bränner huvudsäkring till tändningen.
Har en focus tdi 1.8-99 som bränner huvudsäkringen för tändningen vid start,när bilen är varm bränner den säkringen,när den blivit kall startar den utan problem,och kan göra så ett par dgr,bytte startmotorn,då funkade den klockrent i 2 veckor,har nu börjat om igen,provade och jucka på startmotorn med växel i,då gick den igång,ren tur ? allting funkar fram till man vrider om nyckeln i tändläget,då går säkringen.Nån som varit med om något liknande? ford verkstan var helt nollade..
-
TwoNiner
- Veteran
- Namn: Robert B
- Kör: BMW Z3 M Roadster -98, BMW 325 -94
Lite kul faktiskt....Min scorpio cosworth ville inte hoppa igång förra veckan...det klicka i solonoiden men hände inget..Fan tänkte jag startmotorn har packat..Huvudsäkring gick för mig också hela tiden efter några start försök hela tiden under felsökningen...Prova att byta start motor...samma problem....skoj tänkte jag...rev ur det gammla äckellarmet (defa500x) inget bättre fördet...kolla alla kablar osv...byggla tillslut den grova matar plusen från battariet till startmotorn med en startkabel....vips så funka det perfa....Var alltså den grova kabeln till startmotorn från batteriet som ärgat vid kabelskon mot startmotorn....bytte den och vips funka allt klockrent igen...
mycke jobb för ingenting men iblan börjar man tyvär i fel ända..MVH R
Sierra 2,9I -90 BI Turbo
Ultra Motor
Ultra Motor
-
surface1030
- Nybörjare
- Namn: Robert Ekman
- Kör: Ford Focus