Focus diesel vill inte starta
-
pejo
- Nybörjare
- Namn: Peter J
- Kör: Ford Kuga
Focus diesel vill inte starta
Min polare har en 1.8TDI som inte vill starta. En -00 med Endura motorn.
Den gick gick en stund på tomgång och sedan efter stund så hade den stannat. Gick inte att få liv i den.
Min gissning är att den inte får soppa som den ska. Finns det nårga tips?
Lossa på en spridare och köra på startmotorn för att se om det kommer diesel?
Jag hade en idé om att det kanske var kamremen som hoppat så pumpen inte står rätt mot kammen, finns det nåt sätt kolla att inställninge är rätt?
Den gick gick en stund på tomgång och sedan efter stund så hade den stannat. Gick inte att få liv i den.
Min gissning är att den inte får soppa som den ska. Finns det nårga tips?
Lossa på en spridare och köra på startmotorn för att se om det kommer diesel?
Jag hade en idé om att det kanske var kamremen som hoppat så pumpen inte står rätt mot kammen, finns det nåt sätt kolla att inställninge är rätt?
-
micke st220
-
pepi
Har samma problem med min relativt nyköpta -99:a Focus med Endura motorn. Tjejen var på väg efter E4:an då bilen helt plötsligt dog och vill inte starta. Den kompar och motorn går runt som den ska men den vill inte starta. Någon som har nån susning?
När man slår på tändningen så startar dieselvärmaren men den tänder aldrig, den bara surrar och sen slår den av. Känns som soppaproblem på nåt sätt..
Edit: Här om dagen när jag var ute och körde så kändes den väldigt slö på högre varv, lyckades bara varva typ 4000 varv men det var inget jag tänkte på då pga jag hade bråttom till jobbet. Kan det vara så enkelt att det är soppafiltret?
När man slår på tändningen så startar dieselvärmaren men den tänder aldrig, den bara surrar och sen slår den av. Känns som soppaproblem på nåt sätt..
Edit: Här om dagen när jag var ute och körde så kändes den väldigt slö på högre varv, lyckades bara varva typ 4000 varv men det var inget jag tänkte på då pga jag hade bråttom till jobbet. Kan det vara så enkelt att det är soppafiltret?
-
pepi