Dreamscience PPC..Vilket program?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Mannen
Erfaren
Namn: Emanuel Ergul
Kör: Ford Connect

Dreamscience PPC..Vilket program?

Inlägg av Mannen »

Tja!

Tänkte kolla om nån vet vilket program man ska köra med och som funkar bäst till min setup.

*Forge ic
*3 tum downpipe
*3 tum ersättningsrör för kat
*2.5 tumm Ferrita resten av vägen

Kör just nu på Race+ och det känns inte optimalt.

Kollar runt efter ett K&N filter till vettigt pris just nu.
Focus Business TDCI-10
Skoda RS -03
Jobb bil Connect -07

rubank
Veteran
Namn: Anders S
Kör: Focus RS

Inlägg av rubank »

Tjena, för det första, DreamScience är ett märke - typ som volvo är ett bilmärke. PPC är BSR´s handprogramerare, jag tror varken BSR eller DreamScience blir glada när du skriver sådär. jag gissar att du har en handenhet ifrån DS, de har vad jag vet 4-5 olika varianter med olika trimsteg anpassade för olika moddar.

säg att du har deras strategem unit - den har performance,performance+,race,race+,dsci

race+ som är deras giftigaste mapp för omoddade bilar skall enligt dem lämna 270 häst någonting, nu verkar det ju inte som din bil är standard och därför skall den absolut inte användas till den.

min rekomendation är att skaffa deras cai och sedan deras modc programvara, dessa ihop med de moddarna du har visar på siffror runt 314-321bhp enligt senaste nummret av FastFord där det brittiska forumets Skottska gren gjorde en rollig road day och testade ett antal bilar och olika setups.

Den som toppade listan på 342bhp hade Evolution remap, airtec intercooler, mogoose system, downpipe and de-cat. dcsi induktion kit, collins dump valve.
detta på en focus st500 edition bil. sjukt mycket vrid också.

Mannen
Erfaren

Inlägg av Mannen »

Tack för svaret Rubank...ok det är en Stratagem som du säger :) men den har 2 moddar till som heter A och en som heter B.

En hjälpfråga då!!!

Vart kan jag köpa dessa grejer ''min rekomendation är att skaffa deras cai och sedan deras modc programvara''.

Mvh
Focus Business TDCI-10
Skoda RS -03
Jobb bil Connect -07

rubank
Veteran

Inlägg av rubank »

finns uppgraderingar till strategem enheten där du får de senaste mapparna som är anpassad efter bilen, checka in den här: http://www.dreamscience-automotive.co.u ... pgrade.php

Mannen
Erfaren

Inlägg av Mannen »

Ser bra ut...och så måste jag skicka min enhet till England :S
Focus Business TDCI-10
Skoda RS -03
Jobb bil Connect -07

rubank
Veteran

Inlägg av rubank »

jupp bara att skicka på! sameday delivery på vissa av deras tjänster inom GB, men finns ju liknande tjänster även för oss här om du är villig att pynta lite extra för att inte vara ifrån enheten några dagar.

Mannen
Erfaren

Inlägg av Mannen »

Låter intressant...vem ska man kontakta då.
Focus Business TDCI-10
Skoda RS -03
Jobb bil Connect -07

rubank
Veteran

Inlägg av rubank »

de flesta större har såna tjänster, kolla med ex dhl http://www.dhl.se/sv/express.html

jag har använt en transportfirma från uk som heter parcel2go, gick hur smidigt som helst, full spårning och riktigt billigt.
http://www.parcel2go.com/

jag kan rekomedera dig att kontakta tex Jared på Dreamscience, är du en bra kund kan det hända att han skickar dig en ny enhet och så skickar du tillbaka din i retur, han kan också tala om de har bra avtal med transportfirmor som de föredrar att använda.

Mannen
Erfaren

Inlägg av Mannen »

Har aldrig handlat från England så jag är nog ingen bra kund hehe.
Kollar alternativa varianter...prata med TG idag han skulle kolla upp lite idag.(ska ringa honom imorn).

Vill helst göra allt i Sverige.
Focus Business TDCI-10
Skoda RS -03
Jobb bil Connect -07

Skriv svar