antal Focus RS mk1?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Medlemsnummer: 245

antal Focus RS mk1?

Inlägg av Colding »

Hallå!

Tänkte kolla hur många rs mk1 respektive mk2 som finns på detta forum? Har även diskuterat upplagan mk1'or med en kamrat och vi båda funderar på hur många det finns i Sverige? Har någon här en ungefärlig aning om hur många lucky bastards vi är? :rolleyes:
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Hej Rasmus!

Först och främst så vill jag passa på och hälsa dig välkommen hit till FORD CLUB SWEDEN (missade ju det i Time Attack tråden :( )!

Vad det gäller antalet RS-ägare här på forumet så får du ett litet hum om det här (LÄNK), även om jag tror att det är betydligt fler då många inte har observerat denna tråd).

Vad det gäller antalet Focus RS mk1 i Sverige så är det officiella antalet som togs in 38st. Därefter så har ett par importerats från utlandet (däribland din?) och en 4-5st avregistrerats under resans gång, så en 35+ är nog en rimlig gissning.

/Mvh Per-Anders.

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Focus RS skrev:Hej Rasmus!

Först och främst så vill jag passa på och hälsa dig välkommen hit till FORD CLUB SWEDEN (missade ju det i Time Attack tråden :( )!

Vad det gäller antalet RS-ägare här på forumet så får du ett litet hum om det här (LÄNK), även om jag tror att det är betydligt fler då många inte har observerat denna tråd).

Vad det gäller antalet Focus RS mk1 i Sverige så är det officiella antalet som togs in 38st. Därefter så har ett par importerats från utlandet (däribland din?) och en 4-5st avregistrerats under resans gång, så en 35+ är nog en rimlig gissning.

/Mvh Per-Anders.
Glömde helt bort i juletider att jag ställt denna fråga! Tack för svar och välkomnande :)

Slängde en röst på pollen precis.. Tog även och drog ett mail till fordonsfragor eller vad avdelningen på trafikverket nu heter.. ska se vad de säger om antal MK1'or, och jopp, min är importerad :D
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

niklasd
Nybörjare
Namn: Niklas Dawidsson
Kör: Ford Focus RS

Inlägg av niklasd »

Tjena, jag har en 04:a svensksåld på 4600 mil :) Har funderat på att sälja men känner att jag kommer sakna den för mycket :D Helt underbara bilar!

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Kul att höra :) Har du lust att dela med dig av byggnumret på den? försöker sätta ihop en lista lik den på focusrsbuildlist.co.uk, men endast över de 37 bilar som rullar i Sverige :)
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Användarvisningsbild
ErikJ
Legend
Namn: Erik Johansson
Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
Medlemsnummer: 249
Kontakt:

Inlägg av ErikJ »

låter många :) för nått år sen såg jag en som annonserade ut en rs mk1 på blocket han skrev att detta var en av 5-6stycken i VÄRLDEN!!! men säg godag då vad koll han hade :)
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

ErikJ skrev:han skrev att detta var en av 5-6stycken i VÄRLDEN!!! men säg godag då vad koll han hade :)
Ja, det vore något det! ;)

/"Noll-koll".

niklasd
Nybörjare

Inlägg av niklasd »

den har nummer 2888 :)

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Ursprungligen postat av ErikJ Visa inlägg
han skrev att detta var en av 5-6stycken i VÄRLDEN!!! men säg godag då vad koll han hade
Oh vore fallet så så skulle alla världens FRS ägas av folk på detta forum :rolleyes:

niklasd skrev:den har nummer 2888 :)
Tack Niklas! Skriver in det i listan :D
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

niklasd
Nybörjare

Inlägg av niklasd »

Har faktiskt min bil hemma just nu med tanke på att vädret är så pass fint, gick inte att hålla sig riktigt :)

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Ah! Använder du den något på vintern annars? Jag har ungefär 8 veckor att hålla ut innan jag plockar ut bilen ur garaget!
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

niklasd
Nybörjare

Inlägg av niklasd »

Aldrig :) känns rätt dumt att köra den vintertid, kolla gärna min garagetsida http://www.garaget.org/niklasd

randal
Veteran
Namn: Rickard Lindfors
Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, Fiesta tdci 10

Inlägg av randal »

niklasd skrev:Har faktiskt min bil hemma just nu med tanke på att vädret är så pass fint, gick inte att hålla sig riktigt :)
Det vore inte helt fel. Så här ser min bil ut nu:

[ATTACH]32773[/ATTACH]

[ATTACH]32774[/ATTACH]

[ATTACH]32775[/ATTACH]

Nummer 3493
Bilagor
IMAG0343.jpg
IMAG0342.jpg
IMAG0338.jpg

niklasd
Nybörjare

Inlägg av niklasd »

Vet inte om det här skulle kunna vara något för oss. Men Lördag den 28:e maj så går "örebromixen" av stapeln i Örebro och det hade varit kul om det kunde komma ner lite RS:ar men som sagt, vet inte om det är intressant men jag ska dit iaf :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=201498 där finns lite info om träffen.

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

niklasd skrev:Aldrig :) känns rätt dumt att köra den vintertid, kolla gärna min garagetsida http://www.garaget.org/niklasd
Riktigt fint exemplar! Hur långt har den gått? Vad har du gjort för att få 260hk? Har lite planer på min nämligen. Har talat med Ferrita som gärna ville hjälpa mig. Nytt downpipe, högflödeskatt, samt en mappning på det vilket skulle utlova iallafal 265hk och 385nm, så det lockar något väldigt :)

Tack för numret Randal!
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Skriv svar