antal Focus RS mk1?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
niklasd
Nybörjare
Namn: Niklas Dawidsson
Kör: Ford Focus RS

Inlägg av niklasd »

Vet inte om det här skulle kunna vara något för oss. Men Lördag den 28:e maj så går "örebromixen" av stapeln i Örebro och det hade varit kul om det kunde komma ner lite RS:ar men som sagt, vet inte om det är intressant men jag ska dit iaf :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=201498 där finns lite info om träffen.

Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Medlemsnummer: 245

Inlägg av Colding »

niklasd skrev:Aldrig :) känns rätt dumt att köra den vintertid, kolla gärna min garagetsida http://www.garaget.org/niklasd
Riktigt fint exemplar! Hur långt har den gått? Vad har du gjort för att få 260hk? Har lite planer på min nämligen. Har talat med Ferrita som gärna ville hjälpa mig. Nytt downpipe, högflödeskatt, samt en mappning på det vilket skulle utlova iallafal 265hk och 385nm, så det lockar något väldigt :)

Tack för numret Randal!
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

niklasd
Nybörjare

Inlägg av niklasd »

den har gått 4700 mil lite drygt. programvara, 3" decat-pipe och KN luftfilterkit, den är dock inte bänkad utan det är bara en uppskattad effekt. Men kör ifrån en del som har betydligt mer effekt :)

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

niklasd skrev:den har gått 4700 mil lite drygt. programvara, 3" decat-pipe och KN luftfilterkit, den är dock inte bänkad utan det är bara en uppskattad effekt. Men kör ifrån en del som har betydligt mer effekt :)
Det kan säkert stämma :) Original avgas då? Skulle vara intressant att höra hur den låter. Sitter ett mongoose 2.75" från katten och bakåt på min och slutar i ett 4-tumsrör. Det låter riktigt riktigt rally faktiskt :D Usch jag får ont i magen av längtan hehe..

Slänger du på katt när du besiktigar eller? Ja de väger ju knappast mycke jämfört med dagens "gti"-klass. Med mig i (lättviktare) och full tank visade en lastbilsvåg utanför kontoret 1360kg på min bil. Vågen ska diffa på cirka +- 20kg
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

niklasd
Nybörjare

Inlägg av niklasd »

Ja det är original avgas, finns en film på min garagetsida som är rätt bra där man hör lite :) Nej, jag besiktade den som den är och den gick igenom helt prickfritt med perfekta värden. Känner dock han som gjorde besiktingen eftersom jag är där nere nästan dagligen med bilar från jobbet. Men han sa inte ett ljud om några dåliga värden :)

Classse
Nybörjare
Namn: Claes Andersson
Kör: Ford Focus RS mk1

Inlägg av Classse »

Focus rs mk1 -03 "nr: 0851" ny 1850, nu 4800 mil. import.

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Classse skrev:Focus rs mk1 -03 "nr: 0851" ny 1850, nu 4800 mil. import.
Kul att höra Classse! Kommer det upp lite bilder?
Är du intresserad får du gärna lägga till din bil på följande site:
http://www.focusrsbuildlist.co.uk/ Finns ett enkelt formulär du använder!

Ses vi något på bana i sommar??
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Skriv svar