Däckval focus rs mk1

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Medlemsnummer: 245

Däckval focus rs mk1

Inlägg av Colding »

Hallå!

Behöver fyra nya hjul på min Focus RS till sommaren. Tänkte se om någon av er har provat några av Michelin Pilot Sport-däcken? Det behöver nödvändigtvis inte vara en Focus RS ni har.. All erfarenhet ni har av däcken får ni mer än gärna dela med er av!

Dimension just jag kommer att ha blir 225/40/18. Har ni andra tips på däck i 2000-3000kr klass så spit it out!

Just nu sitter det Toyo Proxes T1-R fram och Kumho KU31 där bak som tidigare ägare åkt med.

Tack så mycket :notworthy
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Bilen levererades ju med en variant av PS1:or original och jag vet många som kör PS2 och PS3:or med bra resultat. Klubben har ju även ett bra samarbete med Goodyear/Dunlop och där finns också ett par intressant däck...

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

Dunlop SportMaxx, ett utav de absolut bästa gatdäck jag någonsin har kört på. Det enda negativa jag har att säga om dom är att de klarar bara ett par få varv på bana samt att de inte lever så värst länge.

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Focus RS skrev:Bilen levererades ju med en variant av PS1:or original och jag vet många som kör PS2 och PS3:or med bra resultat. Klubben har ju även ett bra samarbete med Goodyear/Dunlop och där finns också ett par intressant däck...

/Per-Anders.
PS2 har jag funderat lite på faktiskt.. Kunde få 800kr rabatt per däck och slippa betala för montering av nya och omflytt av de gamla däcken till andra fälgar, så det kanske vore något..
Skinkis skrev:Dunlop SportMaxx, ett utav de absolut bästa gatdäck jag någonsin har kört på. Det enda negativa jag har att säga om dom är att de klarar bara ett par få varv på bana samt att de inte lever så värst länge.
Hmm det har jag hört om.. Saken i fråga är att jag försöker hitta något som går lite tystare i normal trafik. De däck jag har nu är absurd högljudda.. i 50kmh är det bara att glömma både snack och radio. Med tanke på allt resa i sommar till både ringen och sverige runt vore tystare däck att föredra! Hur pass tysta är SportMaxx'en?

Tack för svaren :)
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

Sportmaxxen hade jag på flygeln som lät en del, så vågar inte riktigt säga hur tysta/högljudda dom är, men de är inte V-mönstrade som vissa andra däck är..

Bild

Tycker definitivt att du skall testa dom, hade de inte varit så absurt dyra i den dimensionen jag vill ha till pickisen så hade det blivit sådana igen.

Användarvisningsbild
Colding
Veteran

Inlägg av Colding »

Det jag läst om dem verkar alright.. Vågar inte riktigt chansa på vägljudet känner jag dock. Låter det lika mycket som det som sitter på nu är det ingen poäng med att byta känner jag :) De som sitter på är än i gott skick men jag behöver få lite komfort i bilen.. göteborgs vägar är i värre skick än något annat jag stött på! för att inte börja tala om alla förbannade bulor överallt

Skinkis skrev:Sportmaxxen hade jag på flygeln som lät en del, så vågar inte riktigt säga hur tysta/högljudda dom är, men de är inte V-mönstrade som vissa andra däck är..

Bild

Tycker definitivt att du skall testa dom, hade de inte varit så absurt dyra i den dimensionen jag vill ha till pickisen så hade det blivit sådana igen.
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Skriv svar