Kod radio focus 2oo6?
-
Nickelilltroll
Kod radio focus 2oo6?
Glad ägare av en focus 1.8 2006 mod här
Som jag sett tidigare här så sliter en del med samma som mig...code radio...
Köpte bilen på KVD och fick ingen instruktionsbok med, dock så var priset därefter:) MEN hur h....te får man ut radion på dom denna modell(Ska ju ha serienummret till fordhandlaren här)????
Har googlat och letat, verkar som några modeller måste man ut med handsfack, och mer av instrumentbrädan m.m:mad:
Prövade försiktigt att pilla ut ramen som går runt stereon och luftreglagen...kom ut i nederkant men knakade oroväckande:eek:
Är det så illa alltså??? Måste jag ut med allt det där?? Eller är det några andra knep???
Som jag sett tidigare här så sliter en del med samma som mig...code radio...
Köpte bilen på KVD och fick ingen instruktionsbok med, dock så var priset därefter:) MEN hur h....te får man ut radion på dom denna modell(Ska ju ha serienummret till fordhandlaren här)????
Har googlat och letat, verkar som några modeller måste man ut med handsfack, och mer av instrumentbrädan m.m:mad:
Prövade försiktigt att pilla ut ramen som går runt stereon och luftreglagen...kom ut i nederkant men knakade oroväckande:eek:
Är det så illa alltså??? Måste jag ut med allt det där?? Eller är det några andra knep???
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Vet inte vilken modell av stereo du har eller hur instrumentpanelen ser ut men jag antar att den är liknande på en 08:a som jag hade.
Om det är likadant måste du ta bort plastramen runt stereon och luftreglagen. Du får pilla försiktigt så ska det gå bra. Jag tog en mejsel och förde in och bände på så sätt ut plasten där fästena var.
När du väl fått bort plastramen sitter stereon med 4 phillips-skruvar.
Om det är likadant måste du ta bort plastramen runt stereon och luftreglagen. Du får pilla försiktigt så ska det gå bra. Jag tog en mejsel och förde in och bände på så sätt ut plasten där fästena var.
När du väl fått bort plastramen sitter stereon med 4 phillips-skruvar.
Garaget: garaget.org/randal
-
Nickelilltroll
Ok, ska forska på om jag hittar första förhandlaren. Tvivlar dock på att det är nån hjälp.
Ska ta en bild på radion och radion "randal". Så kanske du kan se om det är samma. Bara få jobbhelgen överstått här:Odd:
Satt en god timme med fyra runda köksknivar och fick bara upp som sagt nedre del...var lixom oroväckande mycket bänding och knaking...
....smådumt å förstöra plasteramen bara för att få fram serienumret:eek:
Ska ta en bild på radion och radion "randal". Så kanske du kan se om det är samma. Bara få jobbhelgen överstått här:Odd:
Satt en god timme med fyra runda köksknivar och fick bara upp som sagt nedre del...var lixom oroväckande mycket bänding och knaking...
....smådumt å förstöra plasteramen bara för att få fram serienumret:eek:
-
randal
- Veteran
Läste på något engelskt forum att man kan få fram information genom att hålla in knapp 1 och 6 vid start av stereon. Gäller iaf nyare sony-stereon.
Kan vara värt att prova
Kan vara värt att prova
-
Nickelilltroll
-
randal
- Veteran
Det ser likadant ut så det ska nog gå bra att bända ;-)
Börja nerifrån och bänd försiktigt. Prova gärna med en lång skruvmejsel för att undvika att bända sönder plastramen.
Börja nerifrån och bänd försiktigt. Prova gärna med en lång skruvmejsel för att undvika att bända sönder plastramen.
-
JPStromberg
- Veteran
- Namn: Jan-Peter G Strömberg
- Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut - Ort: Stockholm
-
Nickelilltroll
Efter en massa googlande och letande tillverkade jag ett verktyg på jobbet med en bandslip, vinkelslip och härdning a la propan. Två matskedar som fick genomgå en del....vips så sprättade panelen ut:)
Ford tog däremot 400kr för att ge mig en ny kod:mad:
Inte så farligt då musikljudet från gps´n var minst sagt tamt:Odd:
Nästa projekt blir att koppla in usb och 3.5mm-uttag till i-moduler. Börjat kika på 17" till våren och en 30mm orginalsänkning
Tack för hjälpen:)
Ford tog däremot 400kr för att ge mig en ny kod:mad:
Inte så farligt då musikljudet från gps´n var minst sagt tamt:Odd:
Nästa projekt blir att koppla in usb och 3.5mm-uttag till i-moduler. Börjat kika på 17" till våren och en 30mm orginalsänkning
Tack för hjälpen:)
-
JPStromberg
- Veteran
- Namn: Jan-Peter G Strömberg
- Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut - Ort: Stockholm
Hej
Skönt att det löste sig. Tycker däremot att det är rena rånet 400 kr, vet att vissa Ford handlare lämnar ut koden gratis. I vissa lägen kan även jag få fram en kod, så om du har serienumret på din maskin så kan vi testa om det även fungerar på en sådan pass nu maskin du har. PM mig serienumret så får du koden tillbaka så ser vi om den är samma som du fick ut av Ford.
Jan-Peter
Skönt att det löste sig. Tycker däremot att det är rena rånet 400 kr, vet att vissa Ford handlare lämnar ut koden gratis. I vissa lägen kan även jag få fram en kod, så om du har serienumret på din maskin så kan vi testa om det även fungerar på en sådan pass nu maskin du har. PM mig serienumret så får du koden tillbaka så ser vi om den är samma som du fick ut av Ford.
Jan-Peter
-
erito
- Nybörjare
- Namn: Tomas Eriksson
- Kör: Ford Focus -00
När jag trycker 1+6 på min SONY stereo så dyker en massa siffror upp.
Är det en utav dessa som är serienummer som behövs för ny kod?
Någon som kan få fram detta gratis? Ser att det finns en massa Ebay som gör det för typ 30 sek.
Har själv programmet för att fixa kod till serienummer på M , men inte på Vxxxxxx
Är det en utav dessa som är serienummer som behövs för ny kod?
Någon som kan få fram detta gratis? Ser att det finns en massa Ebay som gör det för typ 30 sek.
Har själv programmet för att fixa kod till serienummer på M , men inte på Vxxxxxx