Sänkning av min RS.
-
pat
- Erfaren
- Namn: Patrik W
- Kör: Focus RS MKII
Sänkning av min RS.
Har tänkt sänka min mkII med H&R fjädrar, någon som gjort det själv och har några tips att komma med så man slipper uppfinna hjulet igen eller kanske någon som tom. har en länk till någon bra "how to"?
I don´t suffer from beeing insane, I enjoy every minute of it.
>Min bil på Garaget.org<
>Min bil på Garaget.org<
-
sengstr
- Veteran
- Namn: Stefan Engström
- Kör: Ford Focus RS -10
- Kontakt:
Är man det minsta osäker så skulle jag lämna iväg det. kostar inte allt för mycket med hjulinställning och allt.pat skrev:Har tänkt sänka min mkII med H&R fjädrar, någon som gjort det själv och har några tips att komma med så man slipper uppfinna hjulet igen eller kanske någon som tom. har en länk till någon bra "how to"?
- root
- Veteran
- Namn: Ulf Skogström
- Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
- Medlemsnummer: 21
Tjaba
Jag har sänkt med H&R fjädrar.
Jag är definitivt inte bra på att skruva och hade inte haft en chans att klara det utan hjälp från en mer erfaren mekare
då jag tog ned hela fjäderbenen fram. Det ska iofs gå att byta utan att ta ned dem men det verkar inte vara så lätt då heller.
Det diskuterades lite om detta i 'Focus RS 2009' tråden med början här om du vill läsa lite mer:
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... g&page=258
Mvh
/ulf
Jag har sänkt med H&R fjädrar.
Jag är definitivt inte bra på att skruva och hade inte haft en chans att klara det utan hjälp från en mer erfaren mekare
då jag tog ned hela fjäderbenen fram. Det ska iofs gå att byta utan att ta ned dem men det verkar inte vara så lätt då heller.
Det diskuterades lite om detta i 'Focus RS 2009' tråden med början här om du vill läsa lite mer:
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... g&page=258
Mvh
/ulf