Focus RS mk1 dör när man kopplar
- Putte
- Veteran
- Namn: Patrik J
- Kör: Focus Mondeo
Focus RS mk1 dör när man kopplar
Såg att jag ställde frågan förut i fel forums del, så ställer om den här 
Min focus bråkar lite med mig ibland, när man är ute och kör och bromsar in vid ett rödlyse eller nått. Så går den ner på så lågt varv att batteri lampan blinkar till, och ibland dör den helt. Någon som känner igen detta och vet vad det kan bero på?.
Min focus bråkar lite med mig ibland, när man är ute och kör och bromsar in vid ett rödlyse eller nått. Så går den ner på så lågt varv att batteri lampan blinkar till, och ibland dör den helt. Någon som känner igen detta och vet vad det kan bero på?.
°¨¨°º© Putte ©º°¨¨°
- Putte
- Veteran
Va iväg idag och kolla felkoder på bilen, det vissa inget alls. Men så tyckte vi att dumpen satt konstigt, inte alls som vi gamla cossie rävar är vana att se den.. Den satt lixsom med platta sidan på insugsslangen från filtret, så vakumslangen blev mitt i mot den.. Och sen röret på runda sidan där luften kommer från ICn.. Vet inte om den ska sitta så för att luften från ICn ska hjälpa till och hålla den stängd, men blir inte dumpningen senare då??
kan nån knäppa en bild på hur eran sitter?
kan nån knäppa en bild på hur eran sitter?
°¨¨°º© Putte ©º°¨¨°
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Det låter lite som om din bil har rabbats av den mystiska RS-sjukan, som egentligen ingen funnit någon bra lösning på. Har själv haft det en gång, men lika snabbt som det kom, så försvann det spårlöst?!
Testa att koppla ur batteriet i 10 minuter för att nollställa ECU:n och testa sen ifall fenomenet finns kvar...
/Per-Anders.
Testa att koppla ur batteriet i 10 minuter för att nollställa ECU:n och testa sen ifall fenomenet finns kvar...
/Per-Anders.
- Colding
- Veteran
- Namn: Rasmus Christensen
- Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
- Medlemsnummer: 245
Detsamma har hänt på min bil, dock med motorlampa lysandes.. ska faktiskt lämna in den för felsökning 27e och se vad de säger. Segt att inte kunna använda den, om än väldigt billigt haha. Tomgången kan vara lite ojämn och dör gör den även ibland.. Varvtalet faller inte tillbaka lika kvickt som den gjorde tidigare heller. Hoppas för guds skull att det inte är något dyrt 
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83
VW Golf GLS '83
- Putte
- Veteran
Berätta gärna sen för mig vad dom kommer fram tillColding skrev:Detsamma har hänt på min bil, dock med motorlampa lysandes.. ska faktiskt lämna in den för felsökning 27e och se vad de säger. Segt att inte kunna använda den, om än väldigt billigt haha. Tomgången kan vara lite ojämn och dör gör den även ibland.. Varvtalet faller inte tillbaka lika kvickt som den gjorde tidigare heller. Hoppas för guds skull att det inte är något dyrt
°¨¨°º© Putte ©º°¨¨°
-
Focus RS
- Legend
Ja, det här är ett jäkligt skumt fenomen?! Kollar man i UK så är det många många RS-åkare som någon gång upplevt det. Hade det som sagt själv en period under 2004. Blev en massa felsökning hos Ford samt test av både AE och AF programvaran, utan att finna någon orsak...
...och lika fort som det dök upp så försvann det för gott.
/Per-Anders.
...och lika fort som det dök upp så försvann det för gott.
/Per-Anders.
-
Focus RS
- Legend
Alltid lika trevligt när det blir åt det hållet. Brukar ju alltid ha en tendens att bli dyrare än vad man hade tänkt sig från början...Colding skrev:Nu har jag fått min bil felsökt! Lämnade in hos mekonomen, felkoden visade vara ett jordfel på lambdasonden.. De ordnade en ny jord och nu går den som ett skott igen1080kr totalt! rätt najs när man räknade att lägga 5-6k för att få allt att gå bra igen hehe