Service focus rs.
- Robban
- Veteran
- Namn: Robert Ekelund
- Kör: Ford Sierra RS Mitsubishi lancer 2009 Subaru Impreza sti pse3 07.
Service focus rs.
Hej
Vad är det för service intervall på en focus rs 2010 enligt boken?
Mvh Robban
Vad är det för service intervall på en focus rs 2010 enligt boken?
Mvh Robban
- dannemare
- Erfaren
- Namn: Frederik Dannemare
- Kör: RS MKII, ATM420
- Kontakt:
Allt finns här (dock på engelska):
[ATTACH]34990[/ATTACH]
[ATTACH]34990[/ATTACH]
- Bilagor
-
RS-serviceschedule.pdf
- (28.6 KiB) Nerladdad 656 gånger
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Betalar 13400 för mitt serviceavtal som täcker 2000, 4000, 6000 och 8000mil servicen. Det var det billigaste som fanns då och är rixtäckande hos Bilia. Den dyraste jag hittade, Upplandsmotor kostade 23400 kr. Då vet du ungefär vad det kostar över åren.
Köra är en ren fröjd. Garvar mer i RSen än i vilken imprezza, evo, m3 som helst. Sjukt underhållande bil!
Köra är en ren fröjd. Garvar mer i RSen än i vilken imprezza, evo, m3 som helst. Sjukt underhållande bil!
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Niding
- Veteran
- Namn: Björn O
- Kör: Focus 2.0 2003 & Focus RS MkII 2010
Har inte ångrat en sekund att jag köpte en Rs, fantastisk bil på alla sätt och vis!
Funkar att leka med, funkar att åka längre sträckor med och funkar fantastiskt bra att åka till jobbet med, det blir rent utav skoj då!
Pyntade 4 200:- för servicen när jag gjorde den senast, med olja och allt!
Iofs ett lite bättre pris än vad det är för vanliga dödliga men det ligger i dom regionerna! (Tror Bilia V-ås var billigast när jag ringde runt men har en polare som jobbar på Upplands Motor så det fick blir där! EJ i Uppsala utan annan ort!!)
Mkt bil och skoj för en "liten" penning!
Funkar att leka med, funkar att åka längre sträckor med och funkar fantastiskt bra att åka till jobbet med, det blir rent utav skoj då!

Pyntade 4 200:- för servicen när jag gjorde den senast, med olja och allt!
Iofs ett lite bättre pris än vad det är för vanliga dödliga men det ligger i dom regionerna! (Tror Bilia V-ås var billigast när jag ringde runt men har en polare som jobbar på Upplands Motor så det fick blir där! EJ i Uppsala utan annan ort!!)
Mkt bil och skoj för en "liten" penning!
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Det är ett helt anant körsätt i RS:en mot STI:n. STI:n måste man vålda med och aldrig släppa gasen osv, ja du vet vad jag menar. RS:en kan du kasta hejvillt med istället och den räddar dig hela tiden. Rejäla lift-off översteer är skitroligt och säkert i RS:en. Gå in i rondeller 40 blås för fort trots att du ska göra vänstersväng går det med. Den räddar det mesta. Dock får du ingen powerslide i RS:en, snarare gå in för fort, vänsterbromsa ut arslet och balansera med gasen istället. Ett helt annat sätt helt enkelt, oftast roligare. RS:en har dessutom inte den initiala understyrningen du får av STI:n vid turn-in. Så man vet tidigare att man klarar kurvan i RS:en än i STI:n. Försök få till en provkörning eller åk med en duktig frörare. Sedan kommer du vara fast. 
mvh C

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
- Erfaren
- Namn: David Hermansson
- Kör: Ford Focus RS MKII