Drivknutsbekymmer... ??
- 2stroke
- Veteran
- Namn: Kalle A.
- Kör: VW & FORD
Drivknutsbekymmer... ??
Frugans bil har stora vibrationer i ratten under gaspådrag !
1. Har man ratten åt HÖGER/genom en höger sväng så vibrerar det som satan i ratten under gaspådrag.
2. Har man ratten rakt så vibrerar det ungefär hälften mot ovan under gaspådrag.
3. Har man ratten åt VÄNSTER/genom en vänster sväng så vibrerar det inget under gaspådrag.
Låter i mina öron som att den INRE drivknuten "TRI-poden" är slut på någon utav sidorna ?
Kan någon bekräfta eller har andra ideer ?
HJÄLP !!
.
1. Har man ratten åt HÖGER/genom en höger sväng så vibrerar det som satan i ratten under gaspådrag.
2. Har man ratten rakt så vibrerar det ungefär hälften mot ovan under gaspådrag.
3. Har man ratten åt VÄNSTER/genom en vänster sväng så vibrerar det inget under gaspådrag.
Låter i mina öron som att den INRE drivknuten "TRI-poden" är slut på någon utav sidorna ?
Kan någon bekräfta eller har andra ideer ?
HJÄLP !!
.
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Tycker med det låter som det möjligen skulle kunna vara en sliten inre drivknut även om jag är lite fundersam till symtomen,,,
Men pröva en gång att lätta på dom båda inre damaskerna och dels se om det är torrt i knuten (som inte är helt ovanligt). Är det så tryck i fett i båda knutarna som jag med flertalet bilar och liknande fenomen fått ordning på fenomenet.
Värt att pröva i alla fall...
Men pröva en gång att lätta på dom båda inre damaskerna och dels se om det är torrt i knuten (som inte är helt ovanligt). Är det så tryck i fett i båda knutarna som jag med flertalet bilar och liknande fenomen fått ordning på fenomenet.
Värt att pröva i alla fall...