Focus Ecoboost 100hk (Bra eller Anus)
-
mrscoobydoo
- Nybörjare
- Namn: simon svensson
- Kör: Ford Fiesta ST
Focus Ecoboost 100hk (Bra eller Anus)
Funderar på att köpa en Focus Ecoboost HGV 100hk som vissa bilfirmor har inne nu med teknikpaket och stylingpaket.
Skriv gärna vad ni tycker om dessa bilar
170-180 för en nybil med mycket utrustning är bra pris.
Skriv gärna vad ni tycker om dessa bilar
170-180 för en nybil med mycket utrustning är bra pris.
-
bugeyes
- Erfaren
- Namn: Björn Sorkin
- Kör: Mondeo 2011 och Focus 2014
Jag köpte en med 125 hk varianten i december.
Mycket nöjd med hur den är att köra, drar bra från 1500 varv och behöver inte varvas som jag trodde innan jag provkörde. Bränsleförbrukningen är bra i stan och på landsväg men drar iväg lite på motorväg så det är inte där besparingen ligger. Min har också teknik och stylingpaketen och annat lull-lull som ingick i erbjudandet, en del är användbart och en del kul. Mycket skön bil att köra, köpte den som andrabil men väljer den ofta framför min Mondeo även till längre turer.
Har dock inte provat 100 hk varianten, provkör själv.
Mycket nöjd med hur den är att köra, drar bra från 1500 varv och behöver inte varvas som jag trodde innan jag provkörde. Bränsleförbrukningen är bra i stan och på landsväg men drar iväg lite på motorväg så det är inte där besparingen ligger. Min har också teknik och stylingpaketen och annat lull-lull som ingick i erbjudandet, en del är användbart och en del kul. Mycket skön bil att köra, köpte den som andrabil men väljer den ofta framför min Mondeo även till längre turer.
Har dock inte provat 100 hk varianten, provkör själv.