Funderar på en RS MK2
-
defrost
- Erfaren
- Namn: Paul V
- Kör: Focus ST
Funderar på en RS MK2
Hej alla!
Äger en ST 225 06, men funderar på en RS.
Vad ska man tänka på, vilka är de vanliga felen? tröttnar man på en grön ?
På min ST Lagades rost i dörrar, rost i bakre skärmkant 3ggr
Generator, motorbyte, kondensor 2ggr, bakluckans torkarmotor samt lås.
Äger en ST 225 06, men funderar på en RS.
Vad ska man tänka på, vilka är de vanliga felen? tröttnar man på en grön ?
På min ST Lagades rost i dörrar, rost i bakre skärmkant 3ggr
Generator, motorbyte, kondensor 2ggr, bakluckans torkarmotor samt lås.
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Ojdå, en massa fel på din stackars ST.
Om vi säger så här, pre-facelift ST (05b-07) hade en del barnsjukdomar som just kondensor, generator, drivaxlar, rost i skärmkanterna bak för att nämna några.
RSen har fått många uppgraderade delar baserat på felen STn hade t.ex stabilare generator, förstärkt oljefilterhus m.m
Dom gröna e grymt coola, personligen hade jag nog tröttnat på en.
Dom blåa är mest ovanliga som ajg förstått det.
Vita är rätt "alldagliga" men grymt snygga med färgkombinationen blank svarta detaljer och svarta fälgar.
I övrigt får någon med en RS gärna fylla på ^^
Om vi säger så här, pre-facelift ST (05b-07) hade en del barnsjukdomar som just kondensor, generator, drivaxlar, rost i skärmkanterna bak för att nämna några.
RSen har fått många uppgraderade delar baserat på felen STn hade t.ex stabilare generator, förstärkt oljefilterhus m.m
Dom gröna e grymt coola, personligen hade jag nog tröttnat på en.
Dom blåa är mest ovanliga som ajg förstått det.
Vita är rätt "alldagliga" men grymt snygga med färgkombinationen blank svarta detaljer och svarta fälgar.
I övrigt får någon med en RS gärna fylla på ^^
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Crusty
- Nybörjare
- Namn: Niklas Carlsson
- Kör: Focus RS
Ägt min RS i lite över ett år nu och har inte haft minsta lilla problem. Funkar hur bra som helst även i svensk vinter. (Dock lite hård fjädring för att vara bekväm på dåligt plogade vägar)
Har inte tröttnat på gröna färgen ännu och tror inte jag kommer göra det på ett tag. Jag vill gärna att det ska synas att det är en lite speciell bil, men det har både för och nackdelar.
Gillar att man ibland får kommentarer och frågor av folk som är lite nyfikna på vad det är för bil.
Som Keller skriver här ovan så är den vita riktigt snygg med de svarta detaljerna. Men jag tycker även den gröna funkar bra med det svarta.
Har inte tröttnat på gröna färgen ännu och tror inte jag kommer göra det på ett tag. Jag vill gärna att det ska synas att det är en lite speciell bil, men det har både för och nackdelar.
Gillar att man ibland får kommentarer och frågor av folk som är lite nyfikna på vad det är för bil.
Som Keller skriver här ovan så är den vita riktigt snygg med de svarta detaljerna. Men jag tycker även den gröna funkar bra med det svarta.