focus st3-13

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
J_P
Veteran
Namn: JP
Kör: Ford Mondeo Titanium 5-Dr 180Hk TDCi 2015

Inlägg av J_P »

Låter som Du fått ordning på bilen vilket är bra, men två frågor. Du skriver att det satt Goodyear NCT på din bil? Det ska vara Goodyear Eagle F1 på alla Focus ST från fabrik, och mycket riktigt så "förstärkte" dom effekten av torque-steer, bilar från och med andra hälften av 2014 har en uppdaterad version av EagleF1 och bilen går mycket lugnare med dom, men sedan är det nog klokt att göra en fyrhjulsmätning, men hoppas Du åker till en Ford-verkstad och inte Volvo som Du skriver. Min första hade jag liknande tendenser på men med Michelin PS3:or så gick bilen som den ska. Den jag har nu går kanonfint med Goodyeardäcken från fabrik, även på bana.

Användarvisningsbild
Arson
Erfaren
Namn: Mattias Aronsson
Kör: Focus ST250 -13

Inlägg av Arson »

Köpte min bil ny på vintern och då givetvis med vinterdäck (HakkaR). När jag bytte till sommardäck för första gången upplevde jag också att bilen var väldigt spårkänslig med Eagle F1 mackorna. Dessutom var det obalans i fälgarna där ratten vibrerade vid 80-90 kmh framförallt.

Påtalade båda problemen till Ford, men de sket fullständigt i detta. Istället slängde jag på H&R fjädrar med Eibach spacers, då blev den lite bättre. Men originaldäcken verkar riktigt hopplösa...

Skriv svar