Fjärrstyrning värmare Kuga 11
-
- Nybörjare
- Namn: Hans Roth
- Kör: Ford KUGA 2016
Fjärrstyrning värmare Kuga 11
Hej,
Är nybliven ägare av en ny Kuga 2015 och har köpt en fjärrstyrning från Ryssland till min fabriksmonterade bränslevärmare. Problemet är att jag inte är så hemma på det elektriska och undrar om det finns någon som kunde hjälpa mig. Tog in pris från Ford och de skulle ha 7000 kr ink montage, utrustningen som passar till Kuga 11 kostade istället nu 167 EUR Det är en RCP-F3 och jag vill ha funktionen där man startar den med original Ford nyckeln.
Tack på förhand!
Hasse
Är nybliven ägare av en ny Kuga 2015 och har köpt en fjärrstyrning från Ryssland till min fabriksmonterade bränslevärmare. Problemet är att jag inte är så hemma på det elektriska och undrar om det finns någon som kunde hjälpa mig. Tog in pris från Ford och de skulle ha 7000 kr ink montage, utrustningen som passar till Kuga 11 kostade istället nu 167 EUR Det är en RCP-F3 och jag vill ha funktionen där man startar den med original Ford nyckeln.
Tack på förhand!
Hasse
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:

-
- Erfaren
- Namn: Björn Danielsson
- Kör: Focus Titanium X 2016, 1.5L, 180 hk.
Har fungerat bra för mig. Kört med plug and play. Inte försökt koppla in den permanent då kabeln till OBD-kontakten är kort och jag inte kommer åt. Står "Parkeringsvärmare 2" i displayen så det verkar som den startar samma som "Värme nu" En sak jag märkt är att det inte verkar som bilen drar på kupefläkten så mycket när man startat med dosan. Känns som att man får mer kupevärme om man använder bilens tidsstyrning. Fast ibland blir det så ändå. Kanske beror på hur bilen styr värmaren. Verkar bli så mest när temperaturen är kring nollan.
Har funderat på att köpa till så man kan styra på längre håll med app men då ska man ju ha ett simkort. Kontantkort i dag ska ju även dom fyllas på varje månad och då blir det ju dyrt. Eller tänker jag fel? Nån som vet?
Kör med Y-skarvkabel så jag kan ha i blåtandspluggen till torque-appen samtidigt. Stoppat undan dosan bak panelen. Om du ska ha en kabel köp en max 30 cm lång och med rund kabel. Inga plattkablar eller så för då kan det bli svårt att få det att fungera. Vet av egen erfarenhet.
Har funderat på att köpa till så man kan styra på längre håll med app men då ska man ju ha ett simkort. Kontantkort i dag ska ju även dom fyllas på varje månad och då blir det ju dyrt. Eller tänker jag fel? Nån som vet?
Kör med Y-skarvkabel så jag kan ha i blåtandspluggen till torque-appen samtidigt. Stoppat undan dosan bak panelen. Om du ska ha en kabel köp en max 30 cm lång och med rund kabel. Inga plattkablar eller så för då kan det bli svårt att få det att fungera. Vet av egen erfarenhet.
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:

Bra med återkoppling.
Jag är dålig på varianter av kontantkort men har ett i en annan applikation och det behöver inte laddas månadsvis, det räcker med att fylla på när det börjar vara slut, eftersom den prylen skickar SMS som kvittens - då hålls kortet aktivt.
För min del är styrning utanför fjärrkontrollens räckvidd i praktiken ett måste om jag ska ha någon nytta av fjärrstyrning.
Gustaf
Jag är dålig på varianter av kontantkort men har ett i en annan applikation och det behöver inte laddas månadsvis, det räcker med att fylla på när det börjar vara slut, eftersom den prylen skickar SMS som kvittens - då hålls kortet aktivt.
För min del är styrning utanför fjärrkontrollens räckvidd i praktiken ett måste om jag ska ha någon nytta av fjärrstyrning.
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
- Erfaren
- Namn: Björn Danielsson
- Kör: Focus Titanium X 2016, 1.5L, 180 hk.
Tycker det är rent ut uselt att det inte ingår nån form av fjärrstyrning från början när man lägger ut en del tusenlappar på parkeringsvärmare. Start/stopp via originalfjärr skulle varit ett minimum och extrakostnaden liten. Skulle man behöva ut bara sådär så är det ju inte så kul att sopa bilen, sätta sig i kall bil, starta tändning och mecka med menyer för att slå på värmaren. Tur denna produkt finns. Bara lilla dosan är väl värd pengarna. Men ser redigt meckit ut om man skulle in i den och programmera om nån inställning så det är tur den är klar från början med startfunktion i alla fall.