Montera dragkrok
-
munin
- Nybörjare
- Namn: Mathias E
- Kör: Focus 2.0TDCi 150 hk MPS -15
Montera dragkrok
Någon som vet vart kontakten är placerad som ska kopplas in i "bakre modul för släpvagn"
Bilen ska enligt spec vara utrustad "Med förberedelsepaket för dragkrok" har lättat lite på klädsdsel i baget utan att hitttat den.
Bilen ska enligt spec vara utrustad "Med förberedelsepaket för dragkrok" har lättat lite på klädsdsel i baget utan att hitttat den.
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
På vänster sida innanför klädseln. Kan vara att den är tejpad in i kabelhärvan så den lär inte bara hänga där. Grönt kontaktstyckemunin skrev:Någon som vet vart kontakten är placerad som ska kopplas in i "bakre modul för släpvagn"
Nä, inte på en Focus -15, den adaptern har du på din -07ansim skrev:Brukar vara en adapter som sätts emellan det befintliga kablaget och baklyset.
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
Beställer du originalgrejer då eller? Isåfall ska den programmeras in till bilen. Den andra större kontakten på bilden ska kopplas in i den extra kabelhärvan som monteras sen och så kommer det att vara ett likadant kontaktstycke i just den nya kabelhärvan som ska in i styrdonet
Detta är då om du kör på Ford originalgrejer
Detta är då om du kör på Ford originalgrejer
-
Emilwick
- Erfaren
- Namn: Emil W
- Kör: Ford focus titanium -12 kombi
Jag är lite intresserad. Ska precis införskaffa första focusen, en 12a kombi utan dragkrok men känner att det vore värt att ha.
Finns ju "gör-det-själv"satser för ca 2-3000kr där allt verkar vara med.
Låter ju enkelt å bra men hur pass enkelt är det för en amatörtomte med tummen mitt i handen. Typ med eldragningen och det
Finns ju "gör-det-själv"satser för ca 2-3000kr där allt verkar vara med.
Låter ju enkelt å bra men hur pass enkelt är det för en amatörtomte med tummen mitt i handen. Typ med eldragningen och det
-
munin
- Nybörjare
- Namn: Mathias E
- Kör: Focus 2.0TDCi 150 hk MPS -15
Testade för någon dag sen att haka på släpet på nya draget, blev dock liiite missnöjd när jag la i backen och parksensorerna tjuter i min enfald trodde jag naturligtvis att dessa avaktiveras när man stoppar i elkontakten till släpet
. Någon som har erfarenhet om sensorerna ska tjuta eller inte med släp tillkopplat om det är så kan man i sådana fall avaktivera dom och endast ha backkameran aktiv?
Ska ta detta med verkstaden när jag servar bilen nästa gång, vore ändå intressant att höra era erfarenheter ang detta.
Ska ta detta med verkstaden när jag servar bilen nästa gång, vore ändå intressant att höra era erfarenheter ang detta.