Oljelampa blinkade - rimligt att motorn måste bytas?
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

Håller med ovanstående. Återkom gärna med feedback på om problemet har uppkommit igen.
Tycker du ska dra ärendet vidare hos Ford med den auktoriserade verkstaden.
Det är viktigt att dom får reda på hur det går till ute hos verkstäderna.
Sitter man bara och knyter näven i fickan så är det lätt fler som blir drabbade av samma verkstad eftersom ÅF inte kunnat vidta åtgärder.
Tycker du ska dra ärendet vidare hos Ford med den auktoriserade verkstaden.
Det är viktigt att dom får reda på hur det går till ute hos verkstäderna.
Sitter man bara och knyter näven i fickan så är det lätt fler som blir drabbade av samma verkstad eftersom ÅF inte kunnat vidta åtgärder.
/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
Tags:
-
- Nybörjare
- Namn: Kristina Jonsson
- Kör: Ford Focus
En uppdatering: Nu har jag kört bilen både längre och kortare sträckor, sammanlagt över 100 mil. Hittills har jag inte haft några problem med den sen jag fick oljetryckskontakten utbytt.
Funderar på att ringa mekanikern som rekommenderade motorbyte och hans chef och ställa en del frågor samt informera Ford centralt men osäker på om jag orkar lägga ner en massa tid. Tycker att jag borde göra det. Någon som vet vart/vem man ska kontakta på Ford?
Funderar på att ringa mekanikern som rekommenderade motorbyte och hans chef och ställa en del frågor samt informera Ford centralt men osäker på om jag orkar lägga ner en massa tid. Tycker att jag borde göra det. Någon som vet vart/vem man ska kontakta på Ford?
-
- Nybörjare
- Namn: Lars Gustavsson
- Kör: c-max
Synd att det inte är alla märkesverkstäder som är seriösa , jag hade oturen att köpa min C.max av en mindre seriös Ford handlare söder om Stockholm
Men hade turen att lämna in den på Hermi -bil Ford i Växjö, de har gjort mer än man kan önska sig, och Erik på verkstaden säger du ska inte behöva lida för det,o han håller sitt ord,
Men hade turen att lämna in den på Hermi -bil Ford i Växjö, de har gjort mer än man kan önska sig, och Erik på verkstaden säger du ska inte behöva lida för det,o han håller sitt ord,