Endast USB

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inläggav Bruno » sön maj 08, 2016 8:00 pm

Nej

Men det finns eftermarknadsgrejer typ ELMConfig eller nåt. Inget jag är alls insatt i då jag har tillgång till Fords grejer så nån annan får hjälpa dig där

Tags:

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inläggav Keller » mån maj 09, 2016 7:51 am

Bruno skrev:Det gjorde du men mitt svar var mer riktat till "Coyote" som enligt min uppfattning har tolkat det som att alla ST har BT standard :) jag vet bättre än så Simon, haha ;)

Tänkte väl det ;)
/Keller

FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig

Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inläggav Keller » mån maj 09, 2016 7:52 am

Bruno skrev:Nej

Men det finns eftermarknadsgrejer typ ELMConfig eller nåt. Inget jag är alls insatt i då jag har tillgång till Fords grejer så nån annan får hjälpa dig där

Har inte provat ELMConfig till Mk3an ännu men tänkte göra det i veckan och se om det fungerar.
Återkommer med feedback :)
/Keller

FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig

Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

Lwennbergs
Nybörjare
Namn: L
Kör: Focus ST

Inläggav Lwennbergs » lör maj 21, 2016 3:36 pm

Tjena!
Tänkte göra en liten uppdatering på mitt problem. Åkte till MDS som tyckte att jag skulle installera en FM-Modulator. Men med risk för en försämrad ljudkvalite så kör jag vidare på min Iphone 4 i USB:n och så kör jag ett Hotspot-nätverk till min Android så jag kan byta låtar genom Androiden. Lite knöligt. Men det funkar och ljudkvaliten är bra :)

powun
Nybörjare
Namn: Yonis Jawad
Kör: focus

Inläggav powun » lör nov 12, 2016 11:40 pm

Hej jag verkar ha samma problem som du. det verkar dessutom som att jag har en knapp för AUX och kan välja mellan USB och AUX. Endast provat nyare iPhone 6 funkar inte, går bara med USB minne med MP3 låtar. Dock är mitt USB i handskfacket. Kollat runt på internet som en galning visst Bluetooth skulle ju vara fint men original iPhone kabel som fungerar är ju perfekt eller vanlig aux sladd, jag har ju knappen så inte borde det väll vara så svårt att koppla in den fysiska kabeln?

Fj3llis
Erfaren
Namn: Fredrik F
Kör: Ford Focus 1.0 100hk -2013

Inläggav Fj3llis » fre nov 18, 2016 10:15 am

Precis samma med min focus -13. Står Aux men har bara usb (till min stora besvikelse). Men har iaf hittat ett uttag i handskfacket som jag vet ska vara aux, dock inget inkopplat på min... så får köra med mp3 via usb istället

processengine
Nybörjare
Namn: Olof Bergström
Kör: Fiesta 1,1 Mk 2

Inläggav processengine » tis aug 08, 2017 8:16 pm

Hoppar in i tråden då jag också har samma problem. Har en sent tillverkad 2013 om de kallar 2014. Det är en Trend och den har ingen Aux-kontakt någonstans, vare sig i handskfack eller mittkonsol. Det finns endast ett dött USB-uttag längst bak i mittkonsolen. (Åtminstone laddar det inte en Android-telefon det händer nada när man pluggar i). Om man trycker på AUX-knappen på stereon säger den att det inte finns någon inkopplad enhet. Mig kvittar det om jag får telefonen/Spotify inkopplad via Bluetooth, USB eller vanlig 3,5 mm kabel. Tacksam för tips på hur man enklast löser problemet??

Fj3llis
Erfaren

Inläggav Fj3llis » ons aug 09, 2017 5:13 pm

processengine skrev:Hoppar in i tråden då jag också har samma problem. Har en sent tillverkad 2013 om de kallar 2014. Det är en Trend och den har ingen Aux-kontakt någonstans, vare sig i handskfack eller mittkonsol. Det finns endast ett dött USB-uttag längst bak i mittkonsolen. (Åtminstone laddar det inte en Android-telefon det händer nada när man pluggar i). Om man trycker på AUX-knappen på stereon säger den att det inte finns någon inkopplad enhet. Mig kvittar det om jag får telefonen/Spotify inkopplad via Bluetooth, USB eller vanlig 3,5 mm kabel. Tacksam för tips på hur man enklast löser problemet??

Din lösning på problemet blir tyvärr att beställa en DVD/NAVIGATION från eBay eller t.ex aliexpress för cirka 3-4000...
Löste mitt usb problem med att jag slänger över låtar (som jag laddat hem från youtube i mp3 format) på ett usb minne tillsvidare...

processengine
Nybörjare

Inläggav processengine » ons aug 09, 2017 11:25 pm

Tackar, då får det bli en FM-sändare från Biltema för 149 Kr istället.

Men är verkligen stereon annorlunda i Trend jämfört med de högre utrustningsnivåerna? Jag tänkte mig att de bara på ren jävelskap låter bli att dra fram anslutningar för Aux eller aktiverar USBn? Typ, att man borde kunna åka in på verkstan och mot en kostnad få USBn aktiverad eller funktionen upplåst i stereon?

Fj3llis
Erfaren

Inläggav Fj3llis » tor aug 10, 2017 6:17 am

Det jag vet har funkat för vissa är om dom haft en iPhone 4 tror jag det var. Provade själv att stoppa i min Samsung i usb porten i tron att kunna ha Spotify men telefonen fick "ingen kontakt" och kom på sen att telefoner inte alls stödjer ljud via en laddkabel...

Så prova fm sändare eller beställ en DVD...då har du både Bluetooth, navigation, Internet, möjlighet till back kamera (och front kamera) plus mycket annat...snyggt blir det också :D

processengine
Nybörjare

Inläggav processengine » tor aug 10, 2017 7:33 am

Tackar för infon, då behöver jag inte fundera mer på USBn. Men borde inte originalstereon ändå vara förberedd för en analog Aux-in?
Alltså så att man kompletterar med att dra fram en kabel+uttag till handskfacket där man sedan kan skicka in analogt ljud från telefonens 3,5 mm headset utgång?

Den här 5000-kronors utbytesstereon från Ali/ebay, vad ska man söka på? En sådan måste väl kodas in i bilen?

Fj3llis
Erfaren

Inläggav Fj3llis » tor aug 10, 2017 6:55 pm

Beror på vilken stereo. Men den vi talar om är inte alls förberedd för aux. Haft lös min flera gånger och provat med massa olika slags kablar men inget har fungerat. Kan funka om man löder på kablar men det känns som överkurs..

Prova sök på Ford Focus 2013 dvd på aliexpress så bör du hitta. Det blir som hela fronten på stereon så man tar loss fläktutblåsen från original stereon och monterar på nya dvd:en. Se bara till att du köper en som har knapparna kvar för dörrlåset och varningsblinkersen.

Du behöver inte tänka på något då det medföljer en canbus så ingen inprogrammering behövs annat än i själva dvd enheten för rattknapparna så dom kontrollerna fungerar som original.

Tips är att köpa en back kamera till om du inte har, med trådlös mottagare. Finns såna som ser ut som bagageluckeknappen men det sitter en backkamera i den. Kostar mellan 220-400 extra.

Om du vill ha en sådan så skriver du Ford Focus 2013 backup camera eller reverse camera.
Bilagor
HD1024-600-Quad-Core-1-6G-16GB-Android-5-1-Car-font-b-DVD-b-font.jpg
Special-Rear-View-font-b-Backup-b-font-font-b-Camera-b-font-For-font-b.jpg