Ford focus flexifuel -07

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Robbob
Nybörjare
Namn: Robert Sundqvist
Kör: Ford focus

Ford focus flexifuel -07

Inlägg av Robbob »

Tjena!

Jag har problem vid start av bilen. Den stod ute över en natt sen när skulle starta den så var den typ helt död. Som när batteriet är slut.
Laddade batteriet över natten och lät bilen stå inne i värmen.
Då hade batteriet fått fart igen och allt lyste vid start, startmotorn gick igång när man försökte starta bilen.
Men mer än så ville inte bilen "hoppa igång".
Sista lilla ryket som saknas för att gå igång.

Någon som haft samma problem eller som kan tänka sig vad som hänt?

Mvh Robert

sebbanboy14
Veteran
Namn: Sebastian Ågren
Kör: Mazda RX-8 och Ford Focus

Inlägg av sebbanboy14 »

Hejsan!
Har samma problem här. Min bil har laddats ur några gånger över natten. Men de försvann. Men bilen har blivit mer och mer svårtstartar. Den står och tuggar men startar inte igång. Gjort de någon enstaka gång, men då har den gått lite ryckigt. Har bytt alla stift och tändspolar, men de verkar de inte va.

ansim
Erfaren
Namn: Anders Simonsson
Kör: Focus 2010 1.6 TDCi
Kuga Vignale 2017

Inlägg av ansim »

Prova med att nollställa ECU. Ta bort +matning från batteriet 10-15minuter. Är bränslen skiftade mellan E85 <-> bensin så kan det uppstå skumma problem som kan åtgärdas med en 'nollning' av ECU.
Om motorn startar, låt den gå på tomgång 10 minuter eller kör en runda på minst 30 minuter för att justera bränsle värden.

sebbanboy14
Veteran
Namn: Sebastian Ågren
Kör: Mazda RX-8 och Ford Focus

Inlägg av sebbanboy14 »

Har min på verkstaden idag efter jag dragit dit den i söndags. Nu har dom bytt sitfft. Efter detta så startade den, men den går dåligt. Finns inga felkoder i bilen alls. Imorgon ska dom byta all olja i motorn då den va kass. Sedan så ska dom söka vidare.
När min bil väl kommer igång så känns de som den går på tre cylindrar. Ojämn tomgång och går som ryckigt. Återkommer då jag fått mer svar från verkstaden.

Pi893111
Nybörjare
Namn: Petri Liefvergren
Kör: Ford transit 2,5 D

Inlägg av Pi893111 »

Detr påminner om mitt el fel so jag skrev om. Drar igång bilen den går ojämnt. Såg att det var lite för mycket olja i bilen oxå så det spåret verkar intressant för mig med

Skriv svar