Focus ST mk2 växellådsolja
-
mangelol
- Erfaren
- Namn: Magnus Berg
- Kör: Ford Focus ST mk2
Focus ST mk2 växellådsolja
Har tänkt byta olja i växellådan men kan inte komma fram till vad för olja jag ska använda trots 1000 googlingar... Hittar inte heller något i instruktionsboken. Någon som bytt oljan själv eller sitter på kunskap om vad det ska vara?:banghead:
En av mina första intryck av bilen när jag köpte den för ett år sen var att den var så skön att växla... Nu känns den hur trög som helst
En av mina första intryck av bilen när jag köpte den för ett år sen var att den var så skön att växla... Nu känns den hur trög som helst
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Det är lite mekigt att fylla på lådan. Du måste ha en lång tratt och fylla på inneifrån hjulhuset (förarsidan).mangelol skrev:Har tänkt byta olja i växellådan men kan inte komma fram till vad för olja jag ska använda trots 1000 googlingar... Hittar inte heller något i instruktionsboken. Någon som bytt oljan själv eller sitter på kunskap om vad det ska vara?:banghead:
Castrol 75W90 ska du använda i dessa lådor. Det går i 2 liter (2 flaskor) om du tömmer lådan helt.
Det finns ingen direkt indikator
Edit: du måste ha en grund hylsa till tömnings/påfyllningsmuttern. Minns inte vilken storlek det är dock.
- Bilagor
-
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
fonzeka
- Veteran
- Namn: Anders W
- Kör: Focus 1.6 Ecoboost FFV, Honda S2000
Jag brukar köra med en sån här pump när jag byter olja i min växellåda och diff till Hondan.
https://www.biltema.se/bat/batmotor/mot ... 2000022625
https://www.biltema.se/bat/batmotor/mot ... 2000022625