Styrservo Focus 1,6d 2010
-
FocusFaran
- Nybörjare
- Namn: Örjan E
- Kör: Focus 2010
Styrservo Focus 1,6d 2010
Tjena,
Ni som vet, skulle kolla oljenivån i styrservot i moderns Focus idag men hittade ingen behållare för det. Ford är ju duktiga på att gömma sina behållare, kolla bara koppling/bromsvätske behållaren. :-)
Hur som helst så letade jag runt, men, nej hittade ingenting som liknade en behållare för styrservo olja. Kollade instruktionsboken, nej ingenting vettigt där. Googlade: Tydligen kan man ha ett elektrisk styrservo... Nu vet jag inte om det är ett sånt men undrar lite saker.
1. Hur vet jag vilken typ av servo det är hon har?
2. Om det är ett vanligt servo med remdriven pump så sitter påfyllnaden under motorns plastkåpa va? Eller har jag fått fel info?
3. Om det är ett elektriskt styrservo, behöver väl också kollas med oljenivå? Och i så fall var gör man det?
Mycket tacksam för svar!
Ni som vet, skulle kolla oljenivån i styrservot i moderns Focus idag men hittade ingen behållare för det. Ford är ju duktiga på att gömma sina behållare, kolla bara koppling/bromsvätske behållaren. :-)
Hur som helst så letade jag runt, men, nej hittade ingenting som liknade en behållare för styrservo olja. Kollade instruktionsboken, nej ingenting vettigt där. Googlade: Tydligen kan man ha ett elektrisk styrservo... Nu vet jag inte om det är ett sånt men undrar lite saker.
1. Hur vet jag vilken typ av servo det är hon har?
2. Om det är ett vanligt servo med remdriven pump så sitter påfyllnaden under motorns plastkåpa va? Eller har jag fått fel info?
3. Om det är ett elektriskt styrservo, behöver väl också kollas med oljenivå? Och i så fall var gör man det?
Mycket tacksam för svar!
- goc924
- Nybörjare
- Namn: Goran O
- Kör: Focus 1,8 FlexiFuel (DA3)
Hej
Vad kom du fram till?
Upplever att styrningen på min Focus är lite trög.
mvh
Goran
Vad kom du fram till?
Upplever att styrningen på min Focus är lite trög.
mvh
Goran
Ford Taunus 20M TS P5 -65, Vit
Ford Taunus 17M P7 -69, Vinröd metallick m svart tak
Ford Consul Coupé 2,3 -73, Brun metallick m gul rand
Ford Granada 2,0L -80, Ljusblå metallick
Ford Sierra 2,0 -87, Mörkgrå metallick
Ford Taunus 17M P7 -69, Vinröd metallick m svart tak
Ford Consul Coupé 2,3 -73, Brun metallick m gul rand
Ford Granada 2,0L -80, Ljusblå metallick
Ford Sierra 2,0 -87, Mörkgrå metallick