Felkod
-
lillolle1
- Nybörjare
- Namn: Anna Karin Bodell
- Kör: Ford Focus
Felkod
Helt plötsligt så började motorlampan lysa på vår andra bil , en Ford Focus flexifuel -2006 körde felkodsläsare på den och får fram P2008 sökt och hittat några trådar på google men tyvärr bara engelska och där brister mina kunskaper. Tror själv att det kan vara ngt med ventiler och förbränning. Bilen körs omkring 500 mil om året och trots att motorlampan lyser så går den inte sämre. Någon som har ngt bra tips ? Provade med Wikmans bil och hos dom skulle en felsökning ligga på 1500-2000 kr och efter det så kom då ev reparation och kanske släckning av lampan . Någon som har nån huskur att dela med sig av ?
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
lillolle1 skrev:Helt plötsligt så började motorlampan lysa på vår andra bil , en Ford Focus flexifuel -2006 körde felkodsläsare på den och får fram P2008 sökt och hittat några trådar på google men tyvärr bara engelska och där brister mina kunskaper. Tror själv att det kan vara ngt med ventiler och förbränning. Bilen körs omkring 500 mil om året och trots att motorlampan lyser så går den inte sämre. Någon som har ngt bra tips ? Provade med Wikmans bil och hos dom skulle en felsökning ligga på 1500-2000 kr och efter det så kom då ev reparation och kanske släckning av lampan . Någon som har nån huskur att dela med sig av ?
Troligtvis är de denna som är trött

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Inofficiell scorpio expert 
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72