Reglerventil, luftintag
-
lillolle1
- Nybörjare
- Namn: Anna Karin Bodell
- Kör: Ford Focus
Reglerventil, luftintag
Har haft motorlampan lysande i min ford focus 2006 med felkod p2008 , har nu gjort en del kring detta men problemet kvarstår och jag står nu inför att byta Reglerventil, luftintag och undrar om någon bytt dessa någon gång och kan ge tips på hur dom sitter och om man klarar det själv om man inte har tummen mitt i handen .
Spjällhuset rengjort , EGR kollad och nu står jag inför att byta dessa elventiler då samma felkod dök upp efter 5 körda mil . Tacksam för hjälp.
Spjällhuset rengjort , EGR kollad och nu står jag inför att byta dessa elventiler då samma felkod dök upp efter 5 körda mil . Tacksam för hjälp.
-
fonzeka
- Veteran
- Namn: Anders W
- Kör: Focus 1.6 Ecoboost FFV, Honda S2000
Ser ut att vara ett ganska enkelt jobb
https://www.youtube.com/watch?v=Pz8Pemh9tLs
https://www.youtube.com/watch?v=Pz8Pemh9tLs
-
lillolle1
- Nybörjare
- Namn: Anna Karin Bodell
- Kör: Ford Focus
Kompletteringar felkod p2008
Löser inte problemet med felkod p2008 på vår focus 2006 ,vet att jag skrivi kring denna tråd tidigare . Jag har bytt EGR ventilen och nu senast gasspjällhuset och efter 3 körda mil så lyser motorlampan med samma felkod. Kan man behöva uppdatera boxen ? Eller kan det vara så att jag behöver släcka felkod några ggr innan systemet känner av att det är rätt ? Ja det snurrar en massa funderingar i huvudet ,även dags för besiktning och det blir väll bakslag om man kommer in och motorlampan lyser? Bilen går hur bra som helst. Men att börja prata i att byta databoxar i en gammal bil vet jag inte om det känns så lockande , måste väll vara nån som sitter på nån generallösning ?
På felkod P2008 så står detta angivet / intake manifold air controlactuator/solenoid, bank 1 -open circuit
På felkod P2008 så står detta angivet / intake manifold air controlactuator/solenoid, bank 1 -open circuit
- goc924
- Nybörjare
- Namn: Goran O
- Kör: Focus 1,8 FlexiFuel (DA3)
Re: Reglerventil, luftintag
Prova följa denna istället:
Ford Taunus 20M TS P5 -65, Vit
Ford Taunus 17M P7 -69, Vinröd metallick m svart tak
Ford Consul Coupé 2,3 -73, Brun metallick m gul rand
Ford Granada 2,0L -80, Ljusblå metallick
Ford Sierra 2,0 -87, Mörkgrå metallick
Ford Taunus 17M P7 -69, Vinröd metallick m svart tak