Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Ny Kuga 2020

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Re: Ny Kuga 2020

Inläggav MalZon » mån mar 23, 2020 9:37 pm

therealpinto skrev:Som jag förstår det av katalog/konfigurator så är det bara dieseln som finns med awd och då bara med automat. Ren diesel dvs ingen mildhybridlösning.

Tyvärr gör ju det som sagt att en riktig "bruks-Kuga" som ska kunna dra och ta sig fram fortfarande blir helfossil.

Gustaf

Det är ju just där Ford totalt har misslyckats. 750kg dragvikt på Mondeo hybrid och 1200kg på Kuga hybrid. Det är ju ett skämt... Att de inte kan göra ett riktig all-round-brukis, som du är inne på..? Volvo och VW tex har ju sjuka dragvikter på sina hybrider?
Hade lätt kunnat tänka mig en Kuga hybrid om den hade haft liknande dragvikt som gamla Kugorna.

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Re: Ny Kuga 2020

Inläggav therealpinto » tis mar 24, 2020 7:15 am

MalZon skrev:Det är ju just där Ford totalt har misslyckats. 750kg dragvikt på Mondeo hybrid och 1200kg på Kuga hybrid. Det är ju ett skämt... Att de inte kan göra ett riktig all-round-brukis, som du är inne på..? Volvo och VW tex har ju sjuka dragvikter på sina hybrider?
Hade lätt kunnat tänka mig en Kuga hybrid om den hade haft liknande dragvikt som gamla Kugorna.

Mvh Jonas

Jag instämmer till 100%

Undrar om det är Fords US-avdelning som fått jobba med hybriderna? I USA så drar ju "ingen" släp med personbil, där tycker man att vi i Europa är helt galna som drar två ton bakom en vanlig bil. Ska man dra ska man ha pickup eller möjligen en full-size SUV som Ford Expedition.

Jag skulle kunna tänka mig - tror jag - att behålla en äldre fossil-Kuga som dragbil och istället ha mer elektrifierad vardagsbil men då ska den antingen vara en bra laddhybrid med hyfsad dragvikt (1200 kg är i underkant) eller så ska det vara en ren elbil, liten och smart som Zoe eller lite mer vuxen som Leaf/eNiro/Ioniq/VW ID3... Det finns ju inte riktigt heller nu.

Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost