förarstolen Focus MK3 1.0 125

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
speedieg
Nybörjare
Namn: Tony V
Kör: Ford Focus MK3 1.0 125

förarstolen Focus MK3 1.0 125

Inlägg av speedieg »

Hej alla, jag har en focus 1.0 125 2015-års modell. Jag har haft den i ett år ca. Jag är väldigt nöjd med bilen, _förutom_ en sak - förarstolen. Den passar mig inte riktigt. Jag får inget bra stöd för högra låret och jag justerar stolen litegrann hela tiden eftersom jag blir obekväm. Det märktes inte först när jag körde bilen. Jag tyckte jag satt jättebra men efter att ha kört runt hela förra sommaren märkte jag hur stel jag blev på baksidan av låret.

Jag upplever det som om att om det fanns lårstödsjustering så hade det gjort jättestor skillnad. Kanten fram är också lite för hård och stolen är platt hela vägen. Jag har hittat en lite bättre sittposition genom att sitta högre upp än vad jag vill men det hjälper inte fullt ut.

Jag är 175 cm, varken för korta eller för långa ben.

Det jag undrar är:
1. Är det nån annan som upplever att stolen inte passar dem pga av att sittdynan är för kort/har för dåligt lårstöd?
2. Finns det Focus mk3 med lårstöd? Jag vet att Kuga har det men det är inte exakt samma stol? Funderar på om man kan byta stol.
3. Kan man rentav ha in en stol från en Volvo V40? Vet att det är samma plattform i botten och kanske finns det möjlighet att stolarna
passar? Krångel med airbag i stolen kanske?

Tags: