Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

byta till led lampa backljus kuga

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
nyford
Erfaren
Namn: Anders Koch
Kör: Ford Kuga E85

Inläggav nyford » ons feb 05, 2020 2:11 pm

OK! Jag tackar för det här nyttiga vetandet. Kommer säkert till användning lite senare.

Användarvisningsbild
AndreasP
Erfaren
Namn: Andreas Pettersson
Kör: Fiesta ST MK8 Revo
Medlemsnummer: 471

Inläggav AndreasP » lör feb 08, 2020 11:03 am

Tjena!

Jag misstänker att du får ta bort hela, och om den sitter likadant på Focus MK3 och Fiesta MK8 då måste den tas bort, sitter med 1 lång alt 2 långa plast skruv, sen ett klips som håller lampan kvar längst ut i sidan, så man får dra men gör det med försiktighet, som andra även sakt så är lamp sockeln vriden neråt (Dumt som fan) vilket resulterar med att det knappt gör varken bu eller bä förutom att du får ett roligare utseende, vilket räcker dock för mig :P

Det e dock bara dessa 2 jag har erfarenhet av än så länge, men tror FORD gör lika dant på alla nya modellerna, men hade vart bättre med bara en lucka in i lampan :/
/Andreas :D

Ford Fiesta ST - 19
Citroën C1 - 06