Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Ta bort strålkastren? Montera Defa plugg!?

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
FordPutte
Erfaren
Namn: Patrik Olsson
Kör: Kuga

Ta bort strålkastren? Montera Defa plugg!?

Inläggav FordPutte » lör feb 08, 2020 4:12 pm

Någon som vet hur man tar bort strålkastarhuset på en Kuga -16? Ska montera in en Defa intagskontakt någonstans i fronten men vete sjutton vart man kan borra hål i fronten? Får man bort strålkastaren så går det nog lättare att se vart man kan komma åt. Kupevärmarkabeln fick jag in via en befintlig gummigenomföring i torpeden efter monterat bort handskfacket

nyford
Erfaren
Namn: Anders Koch
Kör: Ford Kuga E85

Inläggav nyford » sön feb 09, 2020 6:19 am

Finns det inga anvisningar från varken Ford eller DEFA? Dom borde ju ha tänkt ut det i förväg. Annars kan du ju kolla "magnetmetoden". Sätt t.ex en kylskåpsmagnet på en ledig yta på insidan, ungefär under vänstra strålkastaren. Tag en kompass, behöver inte vara någon värsta orienteringskompassen, och "sök av" på utsidan. Den torde peka direkt på för dig.
Tänk på att det skall vara tillräckligt svängrum på insidan och kabeln bör ju inte behöva göra t.ex en 90° böj efter monteringsstället utan gå vidare i mjuka och relativt långa böjar med naturligt slack.

Detta är inte min Kuga -20. Men jag har en likadan. Bilden har jag lånat från tidningen Vi bilägare, som skrev lite om bilen i nr 2 -20. (Bättre artiklar har jag läst)
Men du ser intaget mitt i bilden snett under och framför dimljuset och varselljuset.

[img]http://motorvärmarintag[/img]

Eländes elände. Jag lyckas inte få till en fungerande bild. Men det finns ju två möjligheter: En dyr möjlighet, köp nr 2 - 20 av Vi bilägare, 69 kr. Kolla på uppslaget om Ford Kuga E85. En billigare möjlighet: PM'a mig en gällande E-postadress så skickar jag bilden direkt till dig.