Focus flexifuel felmeddelande

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
fredmari
Nybörjare
Namn: fredrika Lidman
Kör: focus

Focus flexifuel felmeddelande

Inlägg av fredmari »

Har en focus flexifuel -07 som efter jag kört ca 9 minuter fick upp på felmeddelande (först kom trasig lampa, som försvann gode fort ) sedan (fel på motorns styrenhet). Stängde av bilen ett tag och då försvann meddelandet efter jag åter kört ca 9 -11 minuter kom felmeddelandet åter igen (fel på motorns styrenhet). Så min fråga är om nån vet vad / varför jag får upp felmeddelandet. OBS Kollade om jag hade några felkoder men finns inga ens.

nyford
Erfaren
Namn: Anders Koch
Kör: Ford Kuga E85

Re: Focus flexifuel felmeddelande

Inlägg av nyford »

Har du kollat status på batteriet?
Det kan ge konstiga och motsägelsefulla effekter på bilens utrustning när ett batteri är på väg att lägga av.

fredmari
Nybörjare

Inlägg av fredmari »

Nix ska direkt kolla batteriet, annars köper jag ett nytt i morgon.. Tack nyford .

nyford
Erfaren
Namn: Anders Koch
Kör: Ford Kuga E85

Inlägg av nyford »

Ett tips, eller rättare sagt, min åsikt: Åk till någon bilelektrisk firma som samtidigt säljer batterier. Låt dom testa ditt batteri. Det finns numera instrument som talar om direkt vad ett batteri går för och hur det mår. Och om dom dömmer ut batteriet så köper du det av dom. Sådan service får du inte av t.ex Biltema eller andra batteriförsäljare. Större bensinstationer och andra kan ha sådana instrument, men fråga först.

fredmari
Nybörjare

Inlägg av fredmari »

Har då köpt ett nytt batteri på Mecca men får ändå upp fel på motorns styrenhet, nån som har några andra tipps om vad det kan vara för fel.

Arlof
Erfaren
Namn: Olof M
Kör: Ford Fiesta 1.6 TDCI -12
Ford Focus 1.8 Flexifuel -06

Inlägg av Arlof »

En helt vild gissning - skulle det inte kunna vara fel på motorns styrenhet? :P Det verkar vara det bilen försöker berätta. Ford skulle kunna få fram mer om det är mjukvarufel eller hårdvara. Eller om du själv ”nollar” datorn och ser vad som händer.

Skriv svar