motorproblem

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
stephan
Nybörjare
Namn: stephan henriksson
Kör: ford porsche vw

motorproblem

Inlägg av stephan »

Hejsan. Har haft knackljud i motorn skall visst vara en spridare som pajat ...enligt volvo. Om man nu byter en spridare är det stor risk att dom andra går sönder? Har väntat i 2 veckor o dom får inte tag på en spridare...konstigt. Allt går på min försäkring. Ringde o påtala att det tar lång tid för bolaget. Är det svårt att hitta spridare till ford c-max 2013 1.6 L ? Bilen har krånglat i ett års tid till o från ...genom att den svarar inte på gasen o är totalt motorsvag lampa har kommit upp MOTORSERVICE har då stannat bilen o sedan slagit på motorn igen o lampan slocknat o sedan går bilen bra igen. Kan det verkligen bero på spridaren ? Efter nu jag ftt den lagad skall den säljas o aldrig mer diesel för min del.

Tags:

Tomas_vartofta
Veteran
Namn: Tomas Andersson
Kör: Ford Edge Vignale -17, Peugeot Expert 2,0 HDI 163 -13, Triumph Spitfire MKIV - 73. Volvo Bm 620 -69. BMW K1200RS -02. Scania P93 -91
Kontakt:

Re: motorproblem

Inlägg av Tomas_vartofta »

Ett par årsmodeller av 1,6 d har problem med spridarna. Byter man till en ny spridare, då går snart de andra också.
Bättre att sätta dit en begagnad. Och ja, det kan vara lite halvlurigt att hitta spridare som inte har gått 30000 mil till vettiga pengar.
Visst kan dina problem bero på en (eller flera) spridare.
Annars så är den motorn bra, jag vet de som har kört över 40000 mil utan några större problem.

Skriv svar