Felkod P0069
- Johnsson78
- Nybörjare
- Namn: Christoffer J
- Kör: Ford Kuga ST Line 2017 ALL BLACK
Felkod P0069
hej jag har sökt på andra inlägg men inte hittat lösning..
Ford focus 1,6 tdci 2010
Motorlampa tänds och får felkod p0069 när bilen står på tomgång en stund eller när jag gasar upp till 3000varv ungefär..
Bytte mapsensor för ett halvår sedan o bilen har fungerat fint tills nu. då de kom samma fel bytte jag sensorn igen o problemet löst. Men den höll endast en dag.. kollar man live på obd läsaren så visar den konstant 49kpa på MAP när jag bytt till ny sensor visar den 102 samt rör sig vid gas.
Ford focus 1,6 tdci 2010
Motorlampa tänds och får felkod p0069 när bilen står på tomgång en stund eller när jag gasar upp till 3000varv ungefär..
Bytte mapsensor för ett halvår sedan o bilen har fungerat fint tills nu. då de kom samma fel bytte jag sensorn igen o problemet löst. Men den höll endast en dag.. kollar man live på obd läsaren så visar den konstant 49kpa på MAP när jag bytt till ny sensor visar den 102 samt rör sig vid gas.
Tags:
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Re: Felkod P0069
Original eller piratdel?
Jag bytte differenstryckgivare till DPF på vår Kuga 2011 typ 3 gånger, två pirat som alla dog rätt fort. Sedan original...som höll bättre. Normalt sett är jag inte överdrivet rädd för piratdelar men tryckgivare verkar lite skakiga nu. En MAP-sensor är ju samma typ av givare så det verkar inte otroligt att den lagt av igen kanske.
Gustaf
Jag bytte differenstryckgivare till DPF på vår Kuga 2011 typ 3 gånger, två pirat som alla dog rätt fort. Sedan original...som höll bättre. Normalt sett är jag inte överdrivet rädd för piratdelar men tryckgivare verkar lite skakiga nu. En MAP-sensor är ju samma typ av givare så det verkar inte otroligt att den lagt av igen kanske.
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- Johnsson78
- Nybörjare
- Namn: Christoffer J
- Kör: Ford Kuga ST Line 2017 ALL BLACK
tror de var en febi första gången o den sista var ridex så inte några dyra originaldelar. kanske ska prova med en originaldel från skroten o se.
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Ja, eller kolla priset på Ford... Jag betalade 1091 kr för original DPF differenstrycksgivare, vilket väl var typ 2-3 gånger piratdelens pris men om den håller...tja...jag tyckte det var värt pengarna.
Gustaf
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost