Focus 2003 - dörr i baklås

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
ford_lover2
Nybörjare
Namn: Erik K
Kör: Ford focus

Focus 2003 - dörr i baklås

Inlägg av ford_lover2 »

Hej, jag har fått ett stort problem med att dörren på förarsidan gått i baklås. HIstorien är den att det tidigare inte gick att öppna dörren från utsidan. Jag kollade på nätet och såg att det kunde åtgärdas med att justera en plastbit på en metallstång som drar upp en ögla på låset varvid dörren öppnas. Jag monterade loss dörrlåset och justerade plastbiten. Sedan skruvade jag fast dörrlåset i dörren utan att sätta dit kabeln som går från den inre dörröppnaren, och slog igen dörren!! Nu gick det inte att öppna dörren vare sig från insidan eller utsidan. Tursamt nog hade jag inte satt tillbaka dörrpanelen.

Hur får jag upp dörren? Jag har brutit loss plasthöljet som skyddar stängerna. Och jag har dragit i stängerna. Det är bara en stång som öppnar dörren. Men dörrlåset öppnar inte dörren. Jag kommer inte heller åt att sätta tillbaka kabeln i låset för det är för trångt. Annars kunde det ha funkat.

Har någon varit med om något liknande? Det verkar som om enda lösningen är att bryta sönder all plast på låset för att komma åt någonting som kanske kan öppna dörren. Jag tror att ska gå och ta fram bössan nu.