Central Låset funkar inte

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Bell Man
Erfaren
Namn: LarsB
Kör: Ford Focus 2006års

Central Låset funkar inte

Inlägg av Bell Man »

Finns det något sätt att felkolla Central låset på en 2006 focus? Fjärren funkar bara till bakluckan, och nyckeln endast manuellt till huvuddörren (det finns inte någon nyckellås på dom andra dörrarna)

Bell Man
Erfaren

Re: Central Låset funkar inte

Inlägg av Bell Man »

Det ska ju gå programmera om nyckeln genom att vrida 4 gånger fram och tillbaka med nyckeln tills det hörs ett pip, men det kommer inget pip, gör jag något fel???

cox
Veteran
Namn: Micke w
Kör: Mondeo mk5

Inlägg av cox »

Går det att låsa bilen om du sitter i bilen, och låser manuellt dvs på dörren? Tror inte det är fjärren men kolla om du kan låsa den manuellt från förar dörren.

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

Bell Man
Erfaren

Inlägg av Bell Man »

Om du menar om jag kan låsa bilen utan nyckel inifrån så ja, men det går inte låsa någon dörr överhuvudtaget med fjärren, endast förardörren går att låsa med nyckeln om jag vrider den med handen på gammalt vis (men det är ju bara förardörren som har nyckel lås) det är ENDAST bagageluckan som går låsa och öppna med fjärren, men ska man vrida 4 gånger med nyckeln tills det piper när man ska koda om fjärren?

Bell Man
Erfaren

Inlägg av Bell Man »

Om central låset inte ens funkar med att bara stoppa in nyckeln i förardörren och vrida på gammalt vis så kan det väl inte vara något fel på nyckeln i alla fall? Då måste det väl vara något allvarligare problem eller?

Men vet någon hur man programmerar om nyckeln i en focus 2006?

Är det 4 gångers vridning inom 6 sekunder och sen ska det komma ett pip ljud???

Skriv svar