Ford Kuga går bara att ladda ibland
Ford Kuga går bara att ladda ibland
Har nyligen skaffat en Ford Kuga laddhybrid, haft den i två veckor ca, fungerat bra att ladda i laddstolpe här hemma. Igår och idag har det dock inte fungerat. När jag sätter i kontakten startar laddningen helt enkelt inte. Igår kom den plötsligt igång när jag försökte för 10e gången …
Några tankar om vad som kan vara fel? Eller hur jag själv kan försöka lösa det?
Några tankar om vad som kan vara fel? Eller hur jag själv kan försöka lösa det?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Re: Ford Kuga går bara att ladda ibland
Vad är det för laddstolpe? Har den någon typ av effektvakt eller lastbalansering?
Det är inte alltid så lätt att veta om det är stolpen eller bilen som inte vill. Jag har ingen bra lösning (speciellt inte på Kuga laddhybrid, den har jag bara haft som lånebil nån vecka) men har upplevt liknande grejer med ren elbil.
Möjligen går det att se om du är uppkopplad med OBD-scanner och ett bra program men jag har inte provat.
Gustaf
Det är inte alltid så lätt att veta om det är stolpen eller bilen som inte vill. Jag har ingen bra lösning (speciellt inte på Kuga laddhybrid, den har jag bara haft som lånebil nån vecka) men har upplevt liknande grejer med ren elbil.
Möjligen går det att se om du är uppkopplad med OBD-scanner och ett bra program men jag har inte provat.
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost