Hur gör jag hål för kupévärmaruttag?
-
Marsie
- Nybörjare
- Namn: Mar Sie
- Kör: Ford Mondeo 2002
Hur gör jag hål för kupévärmaruttag?
Har en Mondeo -02 som har Defa motorvärmare. Eftersom det varit sjukt kallt här i norr på sistone så finns planer på att sätta in ett uttag för kupévärmare. Ska alltså dra in kabel från en T-koppling vid motorvärmaren. Min fråga är nu hur jag ska gå tillväga för att få in kabeln i kupén? Vad vi kunnat hitta så finns inget färdigt hål att gå igenom vare sig i motorutrymmet eller inne i kupén. Sedan verkar det finnas en "torpedvägg", tror jag det heter mellan de två utrymmena. Att borra på måfå känns inte som någon lysande idé så hoppas på tips och råd av någon som gjort det innan, eller faktiskt hittat ett befintligt hål att gå igenom. Tacksam för svar!
Tags:
-
Marsie
- Nybörjare
- Namn: Mar Sie
- Kör: Ford Mondeo 2002
Men?!
Tack för era svar! Har hittat den gummipluggen som leder in i det utrymmet mellan motorutrymmet och kupén men hur går man vidare därifrån? Ska jag borra inifrån då? Den pluggen sitter ju högt upp, som ni skriver nära gångjärnet till huven, men hålet måste ju vara längre ner...? Ser att det finns en "databox" och en massa kablar där längst in, under handskfacket, känns riskabelt att borra nära dom. Förklara gärna detaljerat, som för ett barn, då jag är helt novis på detta område!