Konstigt elfel Mondeo -02
-
Wuggz
- Nybörjare
- Namn: Linus Johansson
- Kör: Ford Mondeo -02
Konstigt elfel Mondeo -02
Jag har en Mondeo -02 med ett väldigt märkligt elfel, jag köpte bilen för en månad sedan och efter cirka en vecka började bilen gå ryckigt (alla varvtal, varm som kall) och samtidigt började centrallåset krångla, jag kan låsa upp alla dörrar utan problem varje gång med fjärrkontrollen, men sätter jag nyckeln i dörren så låser jag endast upp förardörren. Bagageluckan låstes inte upp alls.
Lämnade in bilen på ford för ryckningarna (trodde inte de hängde samman) där de körde alla tester de kunde, men hittade inga fel.
Slutade med att de bytte tändstiften, och bilen gick faktiskt bra i några dagar, plus att alla låsen började magiskt nog att fungera också!
Men nu har den börjat rycka igen, och precis samtidigt slutade låsen att fungera igen! Har ingen lust att lämna in den för ett par tusenlappar till, när de inte vet vad de lagar...
Någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara?
Tacksam för svar!
/Linus
Lämnade in bilen på ford för ryckningarna (trodde inte de hängde samman) där de körde alla tester de kunde, men hittade inga fel.
Slutade med att de bytte tändstiften, och bilen gick faktiskt bra i några dagar, plus att alla låsen började magiskt nog att fungera också!
Men nu har den börjat rycka igen, och precis samtidigt slutade låsen att fungera igen! Har ingen lust att lämna in den för ett par tusenlappar till, när de inte vet vad de lagar...
Någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara?
Tacksam för svar!
/Linus