offset
-
glt-krille
- Nybörjare
- Namn: Krister Alfsson
- Kör: mondeo 1,8 kombi -97
offset
tjena!!
jag har gått och blivit med mondeo mk2 -97.
och ska kolla efter sommarhjul men skulle vilja veta vad det är för offset orginal, då jag funderar på att skaffa specer som ändrar till 5 bult. det finns lite mer att välja på då
jag har gått och blivit med mondeo mk2 -97.
och ska kolla efter sommarhjul men skulle vilja veta vad det är för offset orginal, då jag funderar på att skaffa specer som ändrar till 5 bult. det finns lite mer att välja på då
-
glt-krille
- Nybörjare
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
För både Mondeo mk I som mk II har båda ET 47 (offset) och med en snabbkoll på nätet verkar detta inte ens vara tekniskt möjligt att på så vi utöka bultantalet som en spacertillverkare nämner:
"I dagsläget är det endast möjligt att hålla sig inom samma antal bult på bil och fälg, ex. Volvo 5/108 till BMW 5/120 eller Opel 4/100 till Nissan 4/114,3." Citerat från http://www.manton.se/Default.aspx
Men det är klart i så fall torde ju den möjligheten i så fall finnas att man att bytte hela navhubben till en med passande antal bultar osv som man vill ha.
"I dagsläget är det endast möjligt att hålla sig inom samma antal bult på bil och fälg, ex. Volvo 5/108 till BMW 5/120 eller Opel 4/100 till Nissan 4/114,3." Citerat från http://www.manton.se/Default.aspx
Men det är klart i så fall torde ju den möjligheten i så fall finnas att man att bytte hela navhubben till en med passande antal bultar osv som man vill ha.
-
glt-krille
- Nybörjare