Mondeo -08 Drar ur batteriet.
-
Mnoreklint
- Nybörjare
- Namn: Martin Noreklint
- Kör: Ford Mondeo
Mondeo -08 Drar ur batteriet.
Min Mondeo tjyvdrar ström ibland. Ibland när jag ska starta bilen så är batteriet helt slut och ibland är det endast lite kvar i batteriet så det går att låsa upp men det räcker inte till att starta bilen. Jag har ett nytt batteri och generatorn verkar fungera som den ska eftersom jag när batteriet är slut kan hjälpstarta med kabar och efter lite körning är det inga problem att starta bilen igen. Jag har lämnat in den på verkstad men dom hittar inget fel och säger att den bara laddar ur 0,1A vilket är helt normalt. Med andra ord är problemet intermittent vilket gör livet surt för mig.
Är det någon som har haft samma problem eller har några tips angående vad det skulle kunna vara? En kompis säger att han har sett att stereon lyst när han varit förbi en gång och vi inte var hemma. Trodde först det var något funky med blåtanden så jag stängde av den, men batteriet har dragits ur efter det likförbannat. Ibland fungerar allt klockrent i flera veckor och andra veckor måste jag ladda batteriet flera gånger.
Har inte råd att lämna in fanskapet till verkstaden hur länge som helst eftersom de tar 1200kr timmen och inte hittar någonting.
Är det någon som har haft samma problem eller har några tips angående vad det skulle kunna vara? En kompis säger att han har sett att stereon lyst när han varit förbi en gång och vi inte var hemma. Trodde först det var något funky med blåtanden så jag stängde av den, men batteriet har dragits ur efter det likförbannat. Ibland fungerar allt klockrent i flera veckor och andra veckor måste jag ladda batteriet flera gånger.
Har inte råd att lämna in fanskapet till verkstaden hur länge som helst eftersom de tar 1200kr timmen och inte hittar någonting.
Tags:
-
Mnoreklint
- Nybörjare
-
Mnoreklint
- Nybörjare