Köpt en begagnad Mondeo Mk5, behöver hjälp.
-
wenom666
- Veteran
- Namn: Amir S
- Kör: Mondeo MK5 2.0 TDCI 180hk
Köpt en begagnad Mondeo Mk5, behöver hjälp.
Köpt en begagnad Mondeo Mk5 2017 kombi, är fett nöjd med bilen, ser fin ut förutom lite väl mycket stenskott på huven och en fett sliten ratt, någon som har tips hur man kan fixa ratten så den blir fin igen??
Nu håller jag på att gå igenom bilen och märkt vissa saker som saknas på bilen, har köpt den från Hedin Bil i Kungsbacka så dem skickade den med transport till Sthlm så kunde inte se bilen innan, saknade insynsskydd viket dem lovat att skicka, sen en fråga till någon här som äger en Mk5, hur ser det ut under luckan i reservhjul baljan i eran bil?
Min bil har inget reservhjul vilket jag vet men det känns som det fattas nått i håligheten som finns under luckan ( se bild ) för att luckan får inget stöd när det är tomt under, hur ser det ut hos er??
Nu håller jag på att gå igenom bilen och märkt vissa saker som saknas på bilen, har köpt den från Hedin Bil i Kungsbacka så dem skickade den med transport till Sthlm så kunde inte se bilen innan, saknade insynsskydd viket dem lovat att skicka, sen en fråga till någon här som äger en Mk5, hur ser det ut under luckan i reservhjul baljan i eran bil?
Min bil har inget reservhjul vilket jag vet men det känns som det fattas nått i håligheten som finns under luckan ( se bild ) för att luckan får inget stöd när det är tomt under, hur ser det ut hos er??
Senast redigerad av 1 wenom666, redigerad totalt 0 gånger.
-
wenom666
- Veteran
Re: Köpt en begagnad Mondeo Mk5, behöver hjälp.
Själva frigolit skivan över finns, det är håligheten under som är konstigt....
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
finns firmor som renoverar rattar,, dem är kända för att vara kassa,, sett et på både Mondeo samt edge,, säkert fler modeller som är drabbade
-
wenom666
- Veteran
Tack för tipset @granadadr, hittade en begagnad ratt på Bildelsbasen som va i nästan nyskick, beställde den istället för 1750:- vilket va ganska bra pris ändå.
Undrar om bagage grejen ifall någon har en Mk5 och kan kika hur det ser ut, skulle hjälpa mig mycket....
Undrar om bagage grejen ifall någon har en Mk5 och kan kika hur det ser ut, skulle hjälpa mig mycket....
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
absolutwenom666 skrev: ↑mån sep 09, 2024 12:00 pmTack för tipset @granadadr, hittade en begagnad ratt på Bildelsbasen som va i nästan nyskick, beställde den istället för 1750:- vilket va ganska bra pris ändå.